نمایندگی تعمیر گوشی سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ذخیره باتری با کاغذ دیواری سیاه گوشی چگونه انجام می‌شود؟ بسیاری از مردم می‌دانند که نمایشگر یکی از پر مصرف‌ترین عناصر گوشی سونی‌های هوشمند است، اما چیزی که نمی‌دانند این است که کاغذ دیواری‌ای که انتخاب می‌کنند – بله، کاغذ دیواری – می‌تواند تفاوت چشمگیری در طول عمر باتری ایجاد کند. یک کاغذ دیواری یا پس زمینه سیاه خالص یا به طور کلی تیره رنگ در واقع می تواند در مصرف برق نسبت به یک کاغذ دیواری روشن تر صرفه جویی کند.

تاثیر صفحه نمایش در ذخیره باتری با کاغذ دیواری سیاه گوشی

این فقط به نوع صفحه نمایش شما بستگی دارد. ابتدا باید کمی از اطلاعات فناوری نمایشگر را به اشتراک بگذاریم. در بازار گوشی سونی های هوشمند، اکثر نمایشگرها یا AMOLED یا LCD هستند. من زیاد وارد جزئیات نمی شوم، اما اگر می خواهید بیشتر بدانید (و اینکه کدام یک برای چه چیزی بهتر است)، می توانید مقاله توضیح داده شده صفحه نمایش تلفن های هوشمند ما را بررسی کنید. اگر فقط کاغذ دیواری سیاه می خواهید، به انتهای مقاله بروید.

ذخیره باتری با کاغذ دیواری سیاه گوشی
ذخیره باتری با کاغذ دیواری سیاه گوشی

فناوری صفحه نمایش توضیح داد LCD

LCD مخفف Liquid Crystal Display است و همان فناوری است که در تلویزیون، مانیتور و غیره خود خواهید یافت. همانطور که از نام آن پیداست، نمایشگرهای کریستال مایع در واقع کریستال هستند و به این ترتیب، نور خود را ساطع نمی کنند، بلکه نور را از یک منبع نور در پشت خود عبور می دهند.

این به این معنی است که حتی اگر روی صفحه نمایش گوشی سونی هوشمند یا تبلت خود به رنگ مشکی نگاه می کنید، در واقع سیاهی از پشت روشن می شود. بنابراین، ال سی دی ها واقعا سیاه و سفید واقعی را نمایش نمی دهند. LG G7 THinQ همانند HTC U11 Plus، Huawei Mate 10 و Sony Xperia XZ2 دارای صفحه نمایش LCD است. ال سی دی ها نیز کاملاً تشنه انرژی هستند، زیرا هر پیکسلی که از صفحه نمایش استفاده می شود باید روشن شود.

این مطلب را از دست ندهید   آیا امکان انفجار گوشی با برقراری تماس وجود دارد؟

فناوری صفحه نمایش توضیح داد AMOLED و OLED

AMOLED مخفف Active-Matrix Organic Light-Emitting Diode است و همچنین برای نمایشگرهای تلویزیون و به ویژه برای گوشی سونی های هوشمند استفاده می شود. نمایشگرهای OLED مشابه هستند، اما از Active Matrix استفاده نمی کنند.

برای مثال نمایشگرهای سونی معمولاً AMOLED هستند: مثلاً گلکسی اس 10، گلکسی نوت 9، گلکسی اس 9 همگی از صفحه نمایش AMOLED استفاده می کنند، همانطور که پیکسل 3 گوگل نیز از آن استفاده می کند.

صفحه نمایش از مواد آلی تشکیل شده است که در واقع با عبور جریان از آن نور تولید می کند – الکترولومینسانس. نمایشگرهای AMOLED برای باتری شما راحت‌تر عمل می‌کنند، زیرا هر پیکسل همیشه روشن نیست. آنها همچنین سیاهان واقعی را نشان می دهند زیرا هیچ نور پس زمینه ای وجود ندارد.

عمر باتری  AMOLED در مقابل LCD

احتمالاً می‌توانید ببینید که این به کجا می‌رود: اگر صفحه‌نمایش AMOLED دارید، می‌توانید با استفاده از کاغذ دیواری‌های سیاه، یا به طور کلی کاغذ دیواری‌ها و تم‌های تیره‌تر، مقداری از عمر باتری را ذخیره کنید.

دوستان ما در XDA Developers آزمایش کوچکی انجام دادند و متوجه شدند که می‌توانید با استفاده از کاغذ دیواری مشکی روی صفحه‌نمایش AMOLED، حدود 6 درصد در طول عمر باتری در ساعت با روشنایی 20 درصد و با روشنایی کامل حدود 8 درصد در ساعت صرفه‌جویی کنید.

این نتایج بر اساس یک صفحه نمایش همیشه روشن است، اما تئوری اساسی پابرجاست حتی اگر ارقام دقیقاً در سنگ تنظیم نشده باشند. آزمایش‌کننده دیگری که از روشی متفاوت استفاده می‌کرد، 18 درصد صرفه‌جویی کلی در طول یک روز به دست آورد.

این مطلب را از دست ندهید   نشانه های ویروسی شدن گوشی سونی
ذخیره باتری با کاغذ دیواری سیاه گوشی
ذخیره باتری با کاغذ دیواری سیاه گوشی

ال سی دی در ذخیره باتری با کاغذ دیواری سیاه گوشی

در مورد کاغذ دیواری صرفه جویی در باتری LCD، می شنوم که می پرسید؟ متأسفیم، LCD ها به نور پس زمینه متکی هستند، بنابراین هیچ کاری نمی توانید برای صرفه جویی در باتری در آنجا انجام دهید.

تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که دستگاه خود را روی حالت صرفه جویی در باتری قرار دهید و سعی کنید همیشه صفحه نمایش خود را روشن نکنید. روشنایی صفحه نمایش خود را تا حد امکان پایین نگه دارید و تایم وقفه نمایشگر خود را خوب و کوتاه نگه دارید.

خبر خوب این است که می‌توانید درخشان‌ترین کاغذ دیواری‌های رنگی و تم‌های قابل تصور را داشته باشید و تفاوتی در باتری شما ایجاد نخواهد کرد. فقط وقتی به صفحه‌های تاریک دارندگان AMOLED که به عمر باتری طولانی‌شان چسبیده‌اند، به این موضوع فکر کنید (فقط در حین خوشحالی زیاد از شارژر دور نشوید).

سایر نکات عمر باتری برای صفحه نمایش های AMOLED

چیزهای دیگری نیز وجود دارد که دارندگان AMOLED می‌توانند برای به حداکثر رساندن عمر باتری خود انجام دهند، مانند تنظیم تم‌های برنامه تا حد امکان تاریک.

اگر بتوانید ظاهر تعدادی از برنامه‌هایی را که اغلب استفاده می‌کنید تغییر دهید، می‌توانید حتی بیشتر در مصرف باتری صرفه‌جویی کنید. به هر حال، ما زمان بیشتری را در برنامه‌ها می‌گذرانیم تا در صفحه‌های اصلی. همچنین می توانید بسته به دستگاه و برنامه های انتخابی خود، تنظیمات برگزیده متن و ایمیل خود را طوری تنظیم کنید که پس زمینه سیاه داشته باشد و از متن سفید استفاده کنید.

ساده ترین راه شناسایی عمر باتری گوشی سونی

ساده ترین راه برای فهمیدن این موضوع این است که دستگاه خود را همانطور که هست به طور کامل شارژ کنید و صبر کنید تا تقریباً کاملاً تمام شود و ببینید چقدر از باتری شما توسط نمایشگر استفاده شده است. فقط کافی است به تنظیمات بروید و باتری را جستجو کنید، معمولاً در بخش تنظیمات دستگاه/تعمیر و نگهداری دستگاه.

این مطلب را از دست ندهید   علت های اصلی دانلود نشدن برنامه ها

درصد مصرف صفحه نمایش خود را یادداشت کنید، سپس در حین شارژ مجدد تلفن خود، به تصویر زمینه مشکی بروید و چرخه را تکرار کنید تا تفاوت را مشاهده کنید.

ذخیره باتری با کاغذ دیواری سیاه گوشی
ذخیره باتری با کاغذ دیواری سیاه گوشی

حالا کاغذ دیواری سیاه به من بده

برای دانلود یک والپیپر مشکی مستقیم برای پس‌زمینه گوشی سونی هوشمند خود، روی لینک اینجا کلیک کنید و فراموش نکنید که تم برنامه‌های خود را تا حد امکان تاریک کنید تا جلوه‌های صرفه‌جویی در باتری را افزایش دهید.

همچنین می‌توانید یک تم تیره‌تر در سراسر سیستم برای دستگاه خود تنظیم کنید، تنظیم وقفه نمایش را تا حد امکان کوتاه کنید، حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی را فعال کنید، روشنایی خودکار را خاموش کنید و ببینید که میزان صرفه‌جویی در باتری چقدر عالی است.

مطمئناً باتری شما بیشتر از نمایشگر استفاده می‌شود، بنابراین نتایج به عادت‌های استفاده از تلفن، پردازنده و سایر متغیرها بستگی دارد، اما صرفه‌جویی همچنان ارزشمند خواهد بود.

چگونه سیستم عامل گوشی را آپدیت کنیم؟ آپدیت به موقع گوشی از بروز بسیاری از مشکلات مانند هنگ کردن دستگاه یا اجرا نشدن برنامه های مختلف جلوگیری می کند. برای آشنایی با چگونگی به روز رسانی سیستم عامل تلفن همراه سونی پیشنهاد می کنیم مقاله «راهنمای آپدیت کردن سیستم عامل اندروید» در بخش وبلاگ سایت mobile-sony.ir را مطالعه کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)