نمایندگی تعمیر گوشی سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آیا تاکنون به روش‌های عکاسی بهتر و زیباتر با گوشی فکر کرده‌اید؟ زمانی که گوشی سونی‌های هوشمند برای اولین بار عرضه شدند، دوربین‌ها کمی به آن فکر می‌کردند. امروزه، همه گوشی سونی ها، از جمله گوشی سونی های ارزان قیمت مورد علاقه ما، دارای دوربین های توانمند و پر ویژگی هستند. به ندرت می توان کسی را غیر از عکاسان مشتاق با دوربین مجزا از گوشی سونی هوشمند خود دید.

حتی اگر همه یک دوربین در نوک انگشتان خود دارند، همه نمی دانند چگونه از آن بهترین استفاده را ببرند. این مقاله نکات و ترفندهایی را مورد بحث قرار می‌دهد که به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های عکاسی با گوشی سونی هوشمند خود را به سطح بعدی ارتقا دهید.

عکاسی بهتر و زیباتر با گوشی
عکاسی بهتر و زیباتر با گوشی

اهمیت روشنایی در عکاسی بهتر و زیباتر با گوشی

هنگام گرفتن عکس با استفاده از گوشی سونی هوشمند، دانستن اینکه منبع نور نسبت به سوژه شما کجاست، بسیار مهم است. از آنجایی که دوربین های گوشی سونی های هوشمند باید در پشت گوشی سونی قرار بگیرند، به دلیل اندازه آنها فقط می توانند مقدار محدودی نور را دریافت کنند. نور زیاد می تواند حسگر را تحت تأثیر قرار دهد یا نوردهی را از بین ببرد، به خصوص اگر صحنه چالش برانگیزی باشد.

برای گرفتن بهترین عکس ها باید مطمئن شوید که نور به سمت سوژه شما می رود. هنگام عکس گرفتن در داخل خانه، مطمئن شوید که سوژه رو به منبع نور قرار دارد. نور هرگز نباید از پشت بیاید. این باعث می شود سوژه شما کم نور شود و به نظر برسد که در سایه است.

در روز روشن عکسبرداری شده است، اما دوربین گوشی سونی نمی تواند نوردهی را به درستی با خورشید پشت سوژه متعادل کند. این منجر به نوردهی شدید سوژه و نتیجه بد عکس می شود.

در عکس بعدی سوژه رو به خورشید است. سوژه به جای سایه روشن می شود و می توانید جزئیات بیشتری را مشاهده کنید. این همیشه امکان پذیر نیست، به خصوص زمانی که سعی می کنید منظره ای مانند پس زمینه تصویر زیر را ثبت کنید. در چنین مواردی، می‌توانید قبل از گرفتن عکس، سطح نوردهی را به‌طور دستی چند بریدگی کاهش دهید.

همانطور که در عکس های بالا دیدیم، اطمینان از قرار گرفتن سوژه در موقعیت صحیح در مقابل منبع نور بسیار مهم است. همچنین، تا حد امکان از نور طبیعی استفاده کنید زیرا به بهترین عکس ها منجر می شود. هنگام عکاسی در داخل خانه، اگر در شرایط کم نور هستید، چند چراغ را روشن کنید تا نور طبیعی محدود را تکمیل کنید.

این مطلب را از دست ندهید   Sony Xperia L به خودی خود خاموش می شود

همچنین مطمئن شوید که دستان خود را ثابت نگه دارید. گوشی سونی های هوشمند علاوه بر کاهش شانس شما برای گرفتن عکس تار، نور محدود را با باز کردن شاتر برای مدت طولانی تر جبران می کنند. اگر سوژه یا تلفن شما حرکت می کند، می تواند تاری حرکت را به خصوص در تلفن های سامسونگ ایجاد کند.

عکاسی بهتر و زیباتر با گوشی
عکاسی بهتر و زیباتر با گوشی

لنز دوربین گوشی سونی خود را تمیز نگه دارید

با جابجایی و خروج آن از جیب، لنزهای دوربین گوشی سونی شما به مرور زمان کثیف و لکه می شوند. لنزهای کثیف دوربین می توانند منجر به جرقه های ناخواسته، تابش خیره کننده و مشکلات فوکوس شوند.

سریع ترین راه برای بهبود کیفیت عکس گوشی سونی، تمیز کردن شیشه دوربین قبل از گرفتن عکس است. اینجا به چیز خاصی نیاز ندارید تنها کاری که باید انجام دهید این است که لنزها را با استفاده از یک پارچه تمیز پاک کنید. در حالت ایده‌آل، استفاده از پارچه میکروفایبر بهترین است، اما تی شرت شما به خوبی کار می‌کند. تنها کاری که انجام می دهید این است که به سرعت پاک کنید تا هر چیزی روی لنز پاک شود. از استفاده از شلوار جین یا پارچه کثیف برای تمیز کردن خودداری کنید، زیرا ممکن است لنز را خراش دهید که بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر دارد.

بهبود کیفیت تصویر با یک لنز تمیز ممکن است هنگام عکس گرفتن در نور روز قابل توجه نباشد، اما در نور کم و سایر شرایط چالش برانگیز بلافاصله آشکار می شود.

روی سوژه خود زوم کنید

تا چند سال پیش، گوشی سونی‌های هوشمند فاقد دوربین با زوم اپتیکال بودند. تنها گزینه زوم دیجیتال بود که اغلب نویز ایجاد می کرد و بر کیفیت کلی تصویر تأثیر می گذاشت.

این دیگر مشکلی نیست زیرا اکثر تلفن های هوشمند پرچمدار اکنون دارای یک یا چند لنز اختصاصی با زوم اپتیکال هستند. به عنوان مثال، Samsung Galaxy S23 Ultra دارای دو سنسور تله فوتو با زوم اپتیکال 3x و 10x است. این به این معنی است که می توانید بدون استفاده از زوم دیجیتال روی یک سوژه با دو فاصله کانونی زوم کنید.

استفاده از لنز تله فوتو در گوشی سونی

حتی برای تلفن‌هایی که دارای یک لنز تله فوتو هستند، داشتن لنزی با بزرگنمایی بیشتر از لنز استاندارد مفید است. یکی دیگر از مزایای سنسور تله فوتو این است که به شما امکان می دهد با قاب محکم تر عکس بگیرید و در نتیجه فوکوس را کاملاً روی سوژه قرار دهید.

این مطلب را از دست ندهید   روش های حفظ طول عمر باتری گوشی

از استفاده از سنسور تله فوتو در نور کم خودداری کنید، زیرا نمی تواند به اندازه یک لنز اولیه معمولی نور جذب کند. در چنین شرایطی با استفاده از دوربین اصلی عکس بگیرید و در صورت لزوم آن را برش دهید.

حتی اگر گوشی سونی شما سنسور زوم اپتیکال ندارد، می توانید بدون تغییر قابل توجهی در کیفیت تصویر، 2 تا 3 برابر بزرگنمایی کنید. این به این دلیل است که گوشی سونی‌های هوشمند مدرن از سنسورهای دوربین با وضوح بالاتر و بزرگ‌تر استفاده می‌کنند که جزئیات بیشتری را ثبت می‌کنند. بسیاری از آنها از یک برش دیجیتال استفاده می کنند، که زیر مجموعه کوچکتری از پیکسل های سنسور را برای تقلید از لنزهای تله فوتو می گیرد. این نسبتاً خوب کار می کند و می تواند به طور معقولی کمبود لنز تله فوتو را در تلفن شما جبران کند.

عکاسی بهتر و زیباتر با گوشی
عکاسی بهتر و زیباتر با گوشی

عکس‌ها را ویرایش کنید تا آنها را برجسته کنید

قابلیت های ویرایش عکس در گوشی سونی های هوشمند راه طولانی را طی کرده است. آنها به لطف هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی قدرتمند شده اند. می توانید رنگ ها، کنتراست، هایلایت ها و موارد دیگر را در هر یک از بهترین برنامه های ویرایش عکس تغییر دهید. همیشه لازم نیست هر یک از این جنبه ها را تغییر دهید. بسیاری از این برنامه ها دارای یک تقویت کننده تک لمسی هستند که از ترفندهای نرم افزاری برای تجزیه و تحلیل و بهبود خودکار جنبه های مختلف عکس شما استفاده می کند.

در نمونه های زیر می بینید که چگونه رنگ های عکس اصلی کمی کمرنگ شده اند. یک ویرایش سریع بعداً، عکس‌ها بسیار بیشتر ظاهر می‌شوند و برای چشم دلپذیرتر به نظر می‌رسند.

این همش نیست. می توانید اشیاء ناخواسته را از عکس های خود با ویژگی هایی مانند پاک کن جادویی Google یا هر تعداد جایگزین پاک کن جادویی حذف کنید. می‌توانید عکس‌ها را رفع محو کنید، آن‌ها را برش دهید، علامت‌گذاری کنید و موارد دیگر. از این ویژگی‌ها برای بهبود بخشیدن به عکس خود و پاپ کردن آن استفاده کنید.

برای انجام برخی کارها مانند ریست فکتوری گوشی ابتدا باید از اطلاعات و داده‌های مهم خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. اما این کار چگونه انجام می‌شود؟ اگر پاسخ به این سوال برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است، پیشنهاد می‌کنیم مقاله « گرفتن نسخه پشتیبان از تمام فایل‌های گوشی سونی » را مطالعه کنید.

گوشی سونی خود را ثابت نگه دارید

داشتن دست ثابت هنگام عکس گرفتن مهم است. این کمک می کند تا مطمئن شوید عکس های شما تار نیستند. هنگام عکس گرفتن در نور کم نیز مهم است. چه در شب عکس معمولی بگیرید یا از نوعی حالت شب موجود در دستگاه خود استفاده کنید، ثابت نگه داشتن تلفن به عملکرد صحیح این ویژگی ها کمک می کند. ثابت نگه داشتن تلفن به دوربین این امکان را می دهد که شاتر خود را برای مدت طولانی تری باز کند و نور و جزئیات بیشتری را جذب کند.

این مطلب را از دست ندهید   آشنایی با دلایل وجود لکه جوهر در صفحه نمایش گوشی سونی

این همیشه امکان پذیر نیست در برخی موارد، باید مبتکر باشید و تلفن خود را در برابر بطری نوشابه یا سنگ نگه دارید. همچنین می توانید از سه پایه استفاده کنید تا گوشی سونی خود را تا حد ممکن ثابت نگه دارید. این کار عکس های دشوار شما را بسیار بهتر می کند.

با لنزها و زاویه های خود نوآور باشید

گوشی سونی‌های هوشمند مدرن دارای لنزهای متعددی هستند: سنسورهای زاویه باز، فوق عریض، ماکرو و تله فوتو. همیشه صحنه ای را با استفاده از دوربین اصلی پیش فرض ضبط نکنید. با لنزها و زوایای دوربین نوآوری کنید. دوربین‌های فوق عریض می‌توانند در بیشتر صحنه‌ها جای بگیرند و می‌توان از آنها برای گرفتن عکس‌های خیره‌کننده و دراماتیک استفاده کرد. لنزهای ماکرو می توانند جزئیات فوق العاده ای از سوژه های نزدیک مانند برگ ها را ثبت کنند. از حسگرهای تله فوتو می توان برای گرفتن عکس های زوم شده از سوژه یا دیدن اشیاء دور استفاده کرد.

به طور مشابه، لازم نیست هر عکسی با سوژه کاملاً در مرکز عکس گرفته شود. هنگام گرفتن عکس، تلفن خود را بچرخانید یا خم شوید تا زوایای جدیدی ایجاد کنید. نتایج نهایی می تواند جالب تر و چشمگیرتر باشد.

با گوشی سونی هوشمند خود عکس های عالی بگیرید

وقتی یک گوشی سونی هوشمند عالی در جیب دارید چه کسی به دوربین اختصاصی نیاز دارد؟ با استفاده از نکات و ترفندهای بالا، می توانید بدون توجه به جایی که هستید، با دوربین گوشی سونی هوشمند خود عکس های خیره کننده ای بگیرید. اکنون که تعدادی عکس عالی گرفته اید، به مکانی برای ذخیره آنها نیاز دارید و Google Photos یکی از بهترین هاست.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص عیب‌یابی و تعمیر انواع گوشی هوشمند سونی کافیست با کارشناسان ما در ارتباط باشید. در مقاله‌های بعدی ما را همراهی کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)