نمایندگی تعمیر گوشی سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

یکی از مهم ترین دغدغه های کاربران این گوشی ،خالی شدن باتری گوشی سونی است .باوجود طبیعی بودن این امر ،اما زمان خالی شدن باید بیشتر از ۸ ساعت باشد. در برند سونی به دلیل استفاده زیاد از منابع و همچنین قدرتمند بودن سخت افزار باید برای حل این مشکل راهکار هایی را در نظر بگیرید.


دلایل خالی شدن باتری گوشی سونی چیست؟

علل رایج بروز این مشکل را در زیر لیست کرده ایم:
1. استفاده از پس زمینه های متحرک
2. حذف برنامه های اضافه
3. فعال بودن شبکه 3G , 4G شما در بیشتر مواقع .
4. فعال بودن WIFI ، GPS ، Bluetooth گوشی بطور دائم.
5. فعال بودن صدای بازی .
6. در حال اجرا بودن برخی از برنامه ها که به طور کامل از گوشی خارج نشده اند.
7. خراب شدن باتری بر اثر گرما
8. میزان روشنایی نمایشگر گوشی و خاموش شدن صفحه نمایشگر.
9. مصرف بیش از حد سیستم عامل گوشی شما از باتری .
10. برنامه های پر مصرف
با رفتن به بخش تنظیمات و بعد از آن انتخاب گزینه باتری ،میتوانید برنامه های پر مصرف را ببینید. حال شما میتوانید اپلیکیشن های غیر ضروری را شناسایی ،حذف یا متوقف کنید. هم چنین با حذف برنامه های غیر ضروری به تداوم و افزایش طول عمر باتری کمک کنید.
خالی شدن باتری گوشی سونی و راهکار آن

راهکارهایی که برای رفع این مشکل گوشی سونی توصیه میشود به این شرح میباشد :
• از پس زمینه های معمولی استفاده کنید .
• با وجود خارج شدن از بعضی برنامه ها باز هم در حال اجرا هستند . این برنامه ها باعث افزایش مصرف باتری شده و بهترین راه حذف این برنامه ها از سیستم عامل است.
• یکی دیگر از راهکارهای برای جلوگیری از خالی شدن باتری گوشی آن است که در مواقع لازم دیتا گوشی را فعال و از اینترنت استفاده کنید. چنان چه در منطقه ی تحت پوشش شبکه ی 3G هستید با غیر فعال کردن قابلیت شبکه 4G و غیر فعال کردن سیستم عامل ،در کاهش عملکرد گوشی به منظور جستجوی مداوم پوشش شبکه ای ، کمک می کنید.
• در صورت نیاز نداشتن به ابزارهای وای فای ، جی پی اس و بلوتوث قابلیت آنها را در گوشی خود متوقف کنید .
• هنگام بازی کردن با گوشی صدای بازی را قطع کنید .
• گوشی را کنار بخاری ،شوفاژ و یا جاهای گرم قرار ندهید.
• با بیرون آمدن از برنامه در حال اجرا با زدن دکمه home یا back اپ و پردازش مربوط به آن فقط از حافظه گوشی خارج شده و برنامه در حال فعالیت است . به عبارتی برنامه در حافظه گوشی به حالت معلق باقی می ماند.
• روشنایی صفحه نمایشگر (Brightness) و مدت زمان روشن ماندن آن که همراه با صرف زمان برای فعال ماندن و اجرای Screen Saver است نیز دلیل محکمی برای کاهش سریع شارژ باتری است .به منظور حفظ شارژ باتری باید با کمک قابلیتهای تنظیمات گوشی ،عملکرد این گزینه ها را به تعادل رسانده و یا در حد متوسط قرار دهید.
• اگر بدون اجرای برنامه ای خاص ،مصرف باتری سیستم عامل گوشی شما بیشتر از مقدار معینی است باید به بررسی سیستم عامل خود بپردازید. در صورت نیاز با اجرای ورژن های پایینتر از سیستم عامل فعلی بر روی گوشی به حل مشکل کمک کنید .همچنین با استفاده از گزینه factory reset گوشی را به تنظیمات اولیه کارخانه بازگردانید.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه رفع خرابی سیستم Sony Xperia XZs

مقالات مرتبط :

آموزش خالی کردن حافظه گوشی اندرویدی

0/5 (0 نقد و بررسی)