نمایندگی تعمیر گوشی سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خرابی هارد گوشی سونی

خرابی هارد موبایل سونی از آن دست اشکالاتی است که در اثر استفاده نادرست از این دستگاه و یا وارد شدن ضربه های سخت پیش می آید . آسیب دیدگی و سوختن هارد موبایل سونی دلیلی بر کنار گذاشتن گوشی نیست .
با وجود جدی بودن این اشکال با انجام بعضی راهکارها می توان به برگشت دستگاه به کیفیت اولیه و شروع به کار مجدد آن اقدام کرد . با وجود این که در برخی از موارد امکان تعمیر هارد موبایل سونی نبوده و تنها راه باقی مانده تعویض هارد است. برای تشخیص درست وضعیت نیاز به بررسی دقیق دستگاه و طی فرآیندهای عیب یابی برای یافتن موثرترین راه حل است.


عوامل موثر در سوختن هارد موبایل سونی

عوامل و دلایل رایجی ایجاد مشکل در هارد گوشی سونی را در زیر لیست کرده ایم:

اگر موبایل شما در حال شارژ است از خاموش یا ریست کردن موبایل خودداری نمایید.
در این حالات ، نیاز به ولتاژ بالا جهت خواندن و نوشتن و در نتیجه نبودن شارژ مناسب دردسرساز خواهد بود.برای خاموش کردن و یا ریست کردن شارژ دستگاه باید بالای 20% باشد.
برای حفظ کیفیت دستگاه لزوما همیشه باتری موبایل بالای 70یا 80 درصد شارژ بهینه داشته باشد.
اجتناب از اجرای بازی های سنگین برای جلوگیری از سوختن هارد موبایل سونی بر روی دستگاه لازم است. اجرای بازی های سنگین گرافیکی بر روی موبایل های تلفن همراه یکی از عوامل موثر در سوختن هارد آنهاست.
آب خوردگی و ضربه دیدگی دستگاه از رایج ترین دلایل سوختن هارد موبایل سونی و سایر موبایل ها بوده که نیاز به توجه خاص دارد. چون با وجود این مشکلات گوشی به کار خود ادامه داده اما پس از مدتی به طور ناگهانی و اتوماتیک دچار خاموشی شده که این امر نشانه ایی بر سوختن هارد موبایل است. عواقب آب خوردگی و ضربه پس از گذر زمان مشخص شده و باعث از کار افتادگی گوشی می شود.
نیاز موبایل ها برای شارژ شدن به آمپری خاص ،لزوم استفاده از شارژر اصلی گوشی را روشن می کند.در حفظ و نگهداری شارژر اصلی گوشی کوشا باشید .
.

این مطلب را از دست ندهید   انواع حسگرهای موقعیتی گوشی های هوشمند

تعمیر هارد موبایل سونی

اگر بعد از طی مراحل عیب یابی و تشخیص مشکل ،ایراد هارد مشخص شد . مراحل تعویض هارد و تعمیر آن نیاز به تخصص و مهارت ویژه ای داشته چرا که در صورت درست انجام نشدن ،سایر قطعات موبایل نیز دچار آسیب خواهند شد.این کار باید توسط تعمیر کاران متخصص و مجرب انجام شود.

ریکاوری اطلاعات گوشی سونی

دلایل متفاوتی موجب از دست رفتن اطلاعات و فایل های ذخیره شده روی گوشی می شود اما بهترین راهکار برای بازیابی مراجعه به مراکز مجاز و استاندارد و راهنمایی کارشناسان ماهر است .
نکاتی در مورد گوشی و تشخیص مشکل هارد
بعضی مواقع تشخیص ارتباط مشکل به هارد یا نرم افزار ،گوشی نیاز به فلش دارد و باید ریسک خاموشی را انجام داد چرا که بسیاری از گوشیهایی که مشکل هارد دارند و فلش میشوند پس از فلش، مشکل خاموش شدن گوشی و بوت شدن را پیذا می کنند.
یک راهکار ساده در مورد گوشی های خاموش و برای اطمینان از خرابی هارد گوشی، در ابتدا اطمینان از شارژ بودن باتری و سپس اتصال دستگاه به کامپیوتر است. با شناسایی دستگاه توسط کامپیوتر و دیدن پیغام Found New hardware یعنی 90% مشکل از هارد است .
۲- گوشی های دارای cpu شرکت mtk در صورت وجود مشکل در هارد با فلش تول فلش نمی خورند و با منبع حدود 12-13 صدم جریان لحظه ای را کشیده و صفر میشوند.
۳- گوشی های دارای cpu شرکت qualcomm در صورت بروز مشکل در هارد با پاور بین 5 تا 13 صدم جریان را کشیده (با توجه به مدل دستگاه) و این جریان ثابت می ماند.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش اتصال دستگاه اندرویدی به اینترنت وای‌فای و هات‌اسپات

ده علامت خرابی هارد گوشی
1. پاک نشدن اطلاعات و تنظیمات دستگاه پس از برگرداندن به تنظیمات کارخانه (فکتوری ریست)
2. ریستارت شدن یا هنگ کردن دستگاه
3. خاموشی کامل گوشی پس از فلش رام یا فکتوری ریست
4. خاموشی اتوماتیک:. در این موارد احتمال خرابی هارد گوشی زیاد بوده ولی نمیتوان گفت این موضوع 100 درصد مربوط به هارد است.
5. گوشی روشن میشود ولی بالا نمی آید (روی لوگو یا آرم شرکت سازنده گیر می کند). در این موارد مشکل از سخت افزار ،هارد،cpu،آی سی تغذیه میتاند باشد که باید به متخصص مراجعه شود.در صورت برطرف نشدن مشکل با فلش زدن ،ایراد از هارد است.
6. گوشی روشن شده بالا هم می آید اما اجازه ی اضافه کردن ویا پاک کردن اطلاعات را نمی دهد. این مورد از علائم 100درصدی خرابی هارد گوشی است.
7. مشاهده پیغام Encrypt Unsuccessful هنگام بالا آمدن گوشی
8. مشاهده پیغام Internal Storage Damaged هنگام بالا آمدن گوشی
9. پریدن سریال (IMEI) و بیس باند در بعضی موارد.
10. ویبره های متوالی هنگام بالا آمدن گوشی

مقالات مرتبط :

10 نمونه از خرابی در هارد گوشی سونی

0/5 (0 نقد و بررسی)