نمایندگی تعمیر گوشی سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

حسگر چیست؟

کلمه ی سنسور برگرفته شده از کلمه لاتین Sense و به معنای حس کننده است. در واقع سنسور حس کننده ای که پس از دریافت کمیت های فیزیکی مانند فشار، حرارت، رطوبت، دما و … آن ها را به کمیت های الکترونیکی پیوسته (آنالوگ) یا غیر پیوسته (دیجیتال) تبدیل می کند. سنسورها با بروز عکس العمل نسبت به محیط خود دقیقا مانند اندام های حسی بدن انسان رفتار کرده و با احساس تغییرات محیطی ، آنها را به پردازنده (یا قلب در بدن )موبایل می فرستند. در عصر حاضر ،گوشی ها دستیاران شخصی ما شده و با توجه به فعالیت های روزمره، نیازهای کاربران را پیش بینی کرده و سعی در پاسخگویی به بهترین شکل را دارند. حسگرها نقش بسزایی در تکامل این فرآیند داشته ،به طوری که برای خیلی از اهداف مورد نظر کاربر می توان از اطلاعات بدست آمده از این حسگرها بهره برد. این سنسورها و عملکردشان ، امکانات فراوانی برای گوشی ها ارائه داده که استفاده از انها تاثیر چشمگیری در روند رشد این محصولات ،مزایای رقابتی بوجود آمده برای کمپانی های سازنده و محبوبیتشان برای کاربران شده است .

کاربرد حسگرها

امروزه گوشی های هوشمند ،شامل گستره ی وسیعی از قابلیتها و کاربردها بوده که حسگرها یکی از قابلیتهای مفید ،پرکاربرد و جزو فناوریهای جدید در این زمینه بوده است . سنسورهای تعبیه شده در گوشی های هوشمند اطلاعات محیطی زیادی را در اختیار کاربران قرار داده ،با ترکیب عملکرد و خروجی دریافتی چندین سنسور در گوشی ، کاربران نمای نسبتا کاملی از فعالیت های روزانه خود را از پیش داشته ، بر اساس آن برای برنامه های خود تصمیمات بهتری را داشته باشند. امروزه اغلب گوشی های موبایل مجهز به انواع سنسورها بوده که سنجش حرکت، جهت گیری و شرایط محیطی مختلف را انجام می دهند. کاربرد سنسور در بازی ها برای ردیابی رفتار های پیچیده کاربر مانند شیب، لرزش، چرخش است. بطور مثال یک برنامه آب و هوایی با استفاده از اطلاعات برگرفته از سنسور دما و سنسور رطوبت گوشی ، توانایی گزارش وضعیت آب و هوای آن نقطه را داراست ، یک برنامه راهنمای سفر با استفاده از سنسور تشخیص میدان ژئومغناطیسی و شتاب سنج، گوشی را در حکم یک قطب نما می بیند . ابعاد سنسورهای دستگاه های الکترونیکی کوچک بوده ، برای تشخیص نور ،جهت یابی ،اندازه گیری حرارت و کارهای ریز ودقیق مورد استفاده قرارمی گیرند.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش انتخاب و کپی کردن متن در اندروید

انواع حسگرها

حسگرهای گوشی موبایل به 3 دسته حرکتی، محیطی و موقعیتی تقسیم بندی می شود.
گوشی های امروزی مجهز به حسگرهایی که حرکت، چرخش و یا شرایط محیطی مختلف را تشخیص داده و داده های زیادی را تهیه کرده و پس از پردازش در جهات مختلف اسفاده می شود. به عنوان مثال بازی های گوشی با دریافت اطلاعات از سنسور Gravity و تشخیص حرکت های کاربر شبیه تکان دادن و چرخش عکس العمل های مناسب را انجام می دهد.حسگرهای حرکتی شامل موارد زیر است:
• حسگر زیروسکوپ(gyroscope)
• حسگر شتاب سنج(accelerometer)
• حسگر جاذبه (gravity sensor)
• حسگر چرخش(rotation vector sensor )

حسگرهای محیطی (Environmental Sensors)
پارامترهای محیطی مانند دما، فشار هوا، نور و رطوبت توسط این حسگرها اندازه گیری می شود .این حسگرها شامل موارد زیر هستند:
• حسگر فشار سنج (barometer )
• حسگر نور(light sensor)
• حسگر مجاورت (proximity sensor)
• حسگر دماسنج (thermometer)
• حسگر اثر هال (hall sensor )
• حسگر رطوبت (humidity sensor )

حسگرهای موقعیتی (Position Sensors)
شناسایی موقعیت دستگاه توسط این حسگر انجام می شود. دارای انواع زیر است:
• حسگر موقعیت (orientation )
• حسگر موقعیت سنج (magnetometer )
• حسگر اثر انگشت (fingerprint sensor)
• حسگر گام شمار(pedometer )
در مورد مشخصات و جزییات دقیق هر کدام از این انواع حسگرها ،در مقالات بعدی توضیح می دهیم ،در کنارتان هستیم.

0/5 (0 نقد و بررسی)