نمایندگی تعمیر گوشی سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

از محافظت از گوشی سونی خود در برابر هکرها چه میدانید؟ حملات سایبری هر روز اتفاق می افتد و می تواند تقریباً همه را تحت تأثیر قرار دهد. مهم است که تمام اقدامات لازم برای محافظت از تلفن و اطلاعات شخصی خود را انجام دهید. با وجود روش‌های اصلاحی موجود، پیشگیری همیشه در برابر هکرها کلیدی است. کارشناسان تلفن همراه دست دوم به شما اطلاعات بیشتری در مورد نحوه محافظت از تلفن خود در برابر هکرها می دهند.

محافظت از گوشی سونی خود در برابر هکرها
محافظت از گوشی سونی خود در برابر هکرها

همیشه گوشی سونی خود را آپدیت کنید

به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار ممکن است آزاردهنده و زمان‌بر به نظر برسند، اما برای رفع هر گونه آسیب‌پذیری که هکرها ممکن است در نرم‌افزارهای قدیمی‌تر از آن آگاه باشند، بسیار مهم هستند. شما به راحتی می توانید به روز رسانی خودکار را در نرم افزار و برنامه های خود فعال کنید تا مطمئن شوید که تلفن شما همیشه به روز است.

از حفاظت امنیتی استفاده کنید

هر دو Avast و McAffee بسته‌های امنیتی رایگان گوشی سونی‌های هوشمند را ارائه می‌کنند که می‌توانند به شما هشدار دهند اگر می‌خواهید برنامه‌ای را دانلود کنید یا اقدامی آنلاین انجام دهید که به عنوان مخرب شناخته می‌شود.

همچنین می توانید دستگاه خود را رمزگذاری کنید. دستگاه‌های اندرویدی معمولاً دارای رمزگذاری خودکار هستند. اگر آیفون دارید، محافظت از اطلاعات را در پایین بخش Touch ID & Passcode فعال کنید.

یکی دیگر از روش‌های داخلی برای افزایش حفاظت، احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA) است که هر زمان از رمز عبور شما استفاده می‌شود، تأیید دوم است. این می تواند شامل استفاده از اثر انگشت یا شناسه چهره پس از وارد کردن رمزهای عبور شما باشد.

این مطلب را از دست ندهید   آشنایی با قابلیت Screen Mirroring در گوشی سونی

از رمزهای عبور قوی استفاده کنید

مطمئن شوید که وقتی از تلفن خود استفاده نمی کنید همیشه قفل نگه دارید زیرا دسترسی فیزیکی ساده ترین راه برای ورود هکرها است. هم آیفون ها و هم دستگاه های اندرویدی امکان ایجاد رمزهای عبور شش رقمی تلفن را ارائه می دهند. از استفاده از رمزهای عبور قابل پیش بینی مانند «123456» یا «000000» خودداری کنید.

همچنین اگر اطلاعات محرمانه ای مانند شماره کارت اعتباری را نگه دارید، باید یادداشت های خود را با رمز عبور دیگری قفل کنید. با این حال، در حالت ایده آل باید از ذخیره این اطلاعات در گوشی سونی خود اجتناب کنید.

فقط برنامه های قابل اعتماد دانلود کنید

اکثر برنامه ها برای دسترسی به ویژگی های مختلف مانند دوربین یا میکروفون شما به مجوز نیاز دارند. این ویژگی ها اغلب برای کارکرد برنامه ضروری هستند، اما این دسترسی می تواند توسط افراد بد نیت نیز مورد سوء استفاده قرار گیرد.

به طور مشابه، اگر برنامه‌ای را دانلود می‌کنید که به صورت آنلاین تبلیغ می‌شود، مطمئن شوید که وب‌سایت امن است. این مورد مخصوصاً برای گوشی سونی‌های اندرویدی صدق می‌کند، زیرا اپل نسبت به برنامه‌هایی که اجازه ورود به اپ استور را می‌دهد سخت‌گیرانه‌تر است.

می‌توانید دوبار بررسی کنید که برنامه‌هایی که قبلاً روی تلفن شما وجود دارد، ایمن هستند و ببینید کدام مجوزها استفاده می‌شوند. اگر از دستگاه اپل استفاده می کنید، می توانید این کار را با رفتن به تنظیمات > حریم خصوصی انجام دهید.

خدمات آنلاین را قفل نگه دارید

اگرچه ممکن است ورود خودکار راحت به نظر برسد، اما این ویژگی بیش از هر چیز دیگری یک خطر است. با فعال کردن این، یک هکر به سادگی نیاز به دسترسی به مرورگر شما برای دسترسی به تمام حساب های شما دارد.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش اشتراک و مدیریت اینترنت موبایل از طریق وای‌فای

همچنین باید از استفاده از رمز عبور یکسان برای همه سرویس های آنلاین خود برای محافظت بیشتر از تلفن و داده های خود در برابر هکرها خودداری کنید.

از اشتراک گذاری بیش از حد آنلاین خودداری کنید

ممکن است ارائه شماره تلفن خود بی ضرر به نظر برسد، اما می توان از آن در 2FA استفاده کرد. همچنین می تواند به هکرها یک خروجی اضافی بدهد تا هرگونه پیام متنی جعلی را که برای هک کردن گوشی سونی شما استفاده می شود برای شما ارسال کنند.

شما همچنین باید دسترسی به هر گونه اطلاعات شخصی دیگر در رسانه های اجتماعی خود، مانند تاریخ کامل تولد یا هر آدرس مربوطه را مخفی کنید. این اطلاعات می تواند دسترسی هکرها به حساب های شخصی شما را آسان تر کند.

گوشی سونی خود را همیشه همراه خود داشته باشید

اطمینان حاصل کنید که همیشه تلفن خود را هنگام حضور در جمع داشته باشید. به عنوان یک اقدام پیشگیرانه، در صورت گم شدن یا دزدیده شدن تلفن شما، ویژگی داخلی «پیدا کردن تلفن من» را فعال کنید. همچنین می توانید زنگ دستگاه گم شده خود را برای ردیابی آن یا جلب توجه به سمت دزد تنظیم کنید.

بلوتوث و وای فای را خاموش کنید

خاموش کردن بلوتوث و وای فای در زمانی که از آنها استفاده نمی شود یک راه سریع و آسان برای کمک به محافظت از تلفن شما در برابر هکرها است. هنگامی که تلفن خود را به شبکه های عمومی متصل می کنید، خطر بیشتری برای دسترسی به داده های شخصی توسط هر هکری که مهارت های نرم افزاری برای انجام این کار را داشته باشد، باز می کنید.

این مطلب را از دست ندهید   راه اندازی مجدد و خودکار در گوشی سونی

اگر از شبکه وای فای محافظت نشده عمومی استفاده می کنید، مطمئن شوید که سایر اقدامات پیشگیرانه ذکر شده در بالا را نیز اعمال کنید. همچنین می توانید از ابزار VPN برای جلوگیری از نظارت هکرها بر اقدامات شما استفاده کنید. در نهایت، هنگام استفاده از شبکه های عمومی از دسترسی به هر گونه داده شخصی یا مالی خودداری کنید.

پیشنهاد مطالعه: نحوه استفاده از حباب های چت در اندروید

0/5 (0 نقد و بررسی)