نمایندگی تعمیر گوشی سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلیل سوسو زدن صفحه نمایش گوشی چیست؟ آیا صفحه نمایش گوشی سونی شما رفتار عجیبی دارد؟ آیا متوجه ایراد شدن صفحه نمایش آیفون یا گوشی سونی اندرویدی خود شده اید؟ ممکن است به چند دلیل این کار را انجام دهد. از اتصالات داخلی شل گرفته تا نرم افزارهای باگ، بسیاری از مشکلات می توانند باعث سوسو زدن صفحه گوشی سونی هوشمند شوند. از آنجایی که سیستم عامل برای تغییرات بازتر است، گزینه های بیشتری برای رفع مشکل برای تلفن های اندرویدی دارید. در iOS، گزینه‌های کمتری برای امتحان دارید و در صورتی که هیچ‌کدام از آن‌ها جواب ندهد، ممکن است مجبور شوید به یک متخصص مراجعه کنید. بنابراین، بیایید چندین راه حل را بررسی کنیم که می توانید در صورت مواجه شدن با مشکلات نمایشگر در تلفن خود امتحان کنید.

سوسو زدن صفحه نمایش گوشی
سوسو زدن صفحه نمایش گوشی

گوشی سونی خود را راه اندازی مجدد کنید

اولین کاری که هنگام تلاش برای رفع مشکل صفحه نمایش گوشی سونی باید انجام دهید این است که گوشی سونی خود را مجددا راه اندازی کنید تا مطمئن شوید که این مشکل موقتی نیست. انجام یک راه اندازی مجدد، سرویس ها و فرآیندهای فعال پس زمینه شخص ثالث را که می تواند باعث مشکل نمایش شود، از بین می برد.

اگر هر یک از آنها در حین انجام کار خراب شده باشند، راه اندازی مجدد اجزای حافظه گوشی سونی شما را نیز تازه می کند. پس از راه‌اندازی مجدد، اگر صفحه نمایش دیگر سوسو نمی‌زند یا مشکلی ندارد، باید تمام برنامه‌های اخیری که نصب کرده‌اید را بررسی کنید. اگر مشکل عود کرد، نکته بعدی را در این لیست امتحان کنید.

هارد ریست را انجام دهید

راه‌اندازی مجدد ابتدایی‌ترین مرحله عیب‌یابی است که می‌توانید اجرا کنید و برای اکثر مشکلات ترفند را انجام می‌دهد. با این حال، اگر سوسو زدن صفحه نمایش شما را برطرف نکرد، با انجام یک هارد ریست گوشی سونی خود را به طور کامل پاک کنید. با انجام این کار گوشی سونی شما به تنظیمات کارخانه باز می گردد و کش پاک می شود.

این مطلب را از دست ندهید   حسگرهای حرکتی گوشی هوشمند

اگر هر گونه داده پردازش نشده عملکرد تلفن شما را مختل کند، بازنشانی سخت بلافاصله همه چیز را پاک می کند. با این حال، قبل از انجام بازنشانی به تنظیمات کارخانه، فراموش نکنید که از گوشی سونی اندروید یا آیفون خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. توجه داشته باشید که پشتیبان گیری از گوشی سونی سامسونگ کمی متفاوت است زیرا برای انجام این کار به یک حساب مایکروسافت نیاز دارید.

در اندروید، با استفاده از این مراحل می‌توانید گوشی سونی خود را بازنشانی کنید:

  • به Settings > System > Advanced بروید. یا گزینه های Reset را جستجو کنید.
  • روی Reset Options ضربه بزنید و Erase all data (بازنشانی کارخانه) را بزنید.
  • Reset phone را انتخاب کنید. در صورت استفاده از کد پین خود را وارد کنید.
  • در نهایت روی Erase Everything ضربه بزنید.

بوت شدن در حالت ایمن فقط اندروید

اگر صفحه اندروید شما همچنان سوسو می‌زند، سعی کنید برای چند ساعت به حالت ایمن بروید. حالت ایمن به شما امکان می دهد از تلفن خود بدون برنامه ها و خدمات شخص ثالث استفاده کنید. برخلاف بازنشانی کارخانه، Safe Mode داده‌های گوشی سونی شما را حفظ می‌کند و هر زمان که بخواهید می‌توانید به تجربه عادی بازگردید.

با این حال، حالت ایمن صرفا یک ابزار تشخیصی است و مشکل را حل نمی کند. اگر تلفن شما در حالت ایمن به خوبی کار می کند، مشکل از یک برنامه شخص ثالث است نه گوشی سونی شما.

برای بوت کردن گوشی سونی در حالت Safe Mode در اندروید:

  1. کلید پاور را فشار داده و نگه دارید.
  2. خاموش کردن را روی صفحه به مدت طولانی فشار دهید تا زمانی که فرمان Safe Mode را دریافت کنید.
  3. یک صفحه هشدار کوچک خواهید دید. دوباره روی نماد ضربه بزنید تا وارد شوید. تلفن شما در حالت ایمن راه اندازی مجدد می شود و سوسو زدن باید از بین برود.
  4. برای خروج از حالت ایمن، دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید.
  5. همچنین می توانید از طریق پنل اعلان از حالت ایمن خارج شوید. روی Safe Mode روشن است > خاموش کردن ضربه بزنید.
این مطلب را از دست ندهید   جلوگیری از دانلود خودکار برنامه ها گوشی سونی

این احتمال وجود دارد که این روند در پوسته های مختلف اندروید کمی متفاوت باشد. بنابراین، اگر مراحل بالا جواب نداد، سعی کنید با سازنده دستگاه خود تماس بگیرید یا به وب سایت پشتیبانی آنها بروید. معمولاً، یک جستجوی سریع در گوگل در امتداد خطوط “چگونه تلفن X را در حالت ایمن بوت کنیم” این کار را انجام می دهد.

روشنایی خودکار (روشنایی تطبیقی) را غیرفعال کنید

تنظیم روشنایی خودکار (روشنایی تطبیقی) دائماً روشنایی صفحه را بر اساس داده های سنسور نور تغییر می دهد. اما به‌روزرسانی نرم‌افزار یا نقص سخت‌افزاری می‌تواند منجر به مشکلات غیرمنتظره‌ای از جمله سوسو زدن نمایشگر شود. بنابراین، اقدام ساده دیگری که می توانید انجام دهید، غیرفعال کردن گزینه از منوی تنظیمات است.

این ویژگی در قسمت Settings > Display > Adaptive brightness در اندروید و Settings > Display & Brightness در iOS قرار دارد.

از طرف دیگر، گزینه ای برای تنظیم مجدد روشنایی تطبیقی ​​در اندروید نیز وجود دارد که در صورتی که گوشی سونی شما برای انطباق با شرایط نوری جدید تلاش کند، می تواند مفید باشد. برای تنظیم مجدد روشنایی گوشی سونی:

  1. به تنظیمات گوشی سونی خود بروید.
  2. روی Apps & Notifications یا Apps ضربه بزنید.
  3. اپلیکیشنی با نام Device Health Services را پیدا کرده و انتخاب کنید.
  4. روی Manage storage > Clear all data ضربه بزنید، سپس برای تأیید روی OK ضربه بزنید.

پوشش های سخت افزاری را غیرفعال کنید فقط اندروید

هنگام رندر کردن گرافیک، تلفن شما به صورت پویا تصمیم می گیرد که آیا CPU یا GPU این کار را انجام دهد. در حالی که انتقال معمولا بدون درز انجام می شود، یک تلفن آسیب دیده یا قدیمی می تواند با ترکیب صفحه (لایه بندی تصاویر) مشکل داشته باشد.

این مطلب را از دست ندهید   Sony Xperia L به خودی خود خاموش می شود

زمانی که گوشی سونی چیزی برای نمایش ندارد، بین کارها تاخیر جزئی وجود دارد. از این رو، سوسو زدن. اما غیرفعال کردن پوشش های سخت افزاری می تواند کمک کننده باشد. برای انجام این کار، ابتدا باید گزینه های Developer را فعال کنید.

برای باز کردن قفل گزینه های برنامه نویس در اندروید:

  1. به تنظیمات > سیستم > درباره تلفن بروید. در گوشی سونی های سامسونگ، به اطلاعات نرم افزار بروید.
  2. به طور مکرر روی شماره ساخت ضربه بزنید (باید حدود هفت ضربه طول بکشد) تا زمانی که پیامی با مضمون “شما اکنون یک توسعه دهنده هستید!”

هنگامی که در حالت توسعه دهنده قرار گرفتید، به تنظیمات تلفن خود برگردید و به پایین بروید تا گزینه های برنامه نویس را پیدا کنید. در آن، به پایین پیمایش کنید تا Overlays HW را غیرفعال کنید و آن را روشن کنید. توجه داشته باشید که این کار انرژی بیشتری مصرف می‌کند زیرا غیرفعال کردن همپوشانی‌ها، تلفن را مجبور می‌کند از رندر GPU استفاده کند.

پیشنهاد مطالعه: نکات مهم درباره بررسی لیست سیاه گوشی سونی

0/5 (0 نقد و بررسی)