نمایندگی تعمیر گوشی سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل وجود لکه جوهر در صفحه نمایش گوشی چیست؟ دیدن لکه های سیاه یا ارغوانی که شبیه جوهر روی صفحه دستگاه شکسته شما (تلفن، تبلت یا لپ تاپ) هستند، غیرعادی نیست. اما به چه معنی است؟ آیا واقعاً در صفحه نمایش گوشی سونی شما جوهر وجود دارد یا این کاملاً چیز دیگری است؟

دلایل وجود لکه جوهر در صفحه نمایش گوشی
دلایل وجود لکه جوهر در صفحه نمایش گوشی

آیا جوهر در صفحه نمایش شما وجود دارد

لکه یا لکه جوهر روی صفحه نمایش خود می بینید زیرا پیکسل های آن مرده یا آسیب دیده است. هنگامی که فشار روی صفحه آسیب دیده اعمال می شود، پیکسل های بیشتری تحت تأثیر قرار می گیرند و “جوهر” را در سراسر صفحه پخش می کنند.

بنابراین، به طور خلاصه، هیچ جوهری در صفحه نمایش شما وجود ندارد، اگرچه ممکن است شبیه آن باشد. در عوض، زیر شیشه دستگاه شکسته شما یک صفحه نمایش قرار دارد. دستگاه ها از انواع مختلف صفحه نمایش استفاده می کنند، اما محبوب ترین آنها LCD و OLED هستند.

صفحه نمایش های LCD

LCD مخفف صفحه نمایش کریستال مایع است. کریستال مایع حالتی از ماده بین جامد و مایع است. این بدان معنی است که خواص مایعات و جامدات را به اشتراک می گذارد.

صفحه نمایش کریستال مایع شامل دو صفحه شیشه ای یا پلاستیکی است که با کریستال های مایع تعبیه شده است. ال سی دی یک دستگاه غیرفعال نامیده می شود زیرا کریستال های مایع تصاویری را که روی صفحه می بینید تولید نمی کنند. کریستال های مایع به جای اینکه خود نور ساطع کنند، توسط یک نور پس زمینه روشن می شوند. کریستال‌های مایع پرتوهای نوری را تغییر می‌دهند که از میان آنها حرکت می‌کنند تا تصاویر و رنگ‌های متفاوتی را روی صفحه نمایش دهند.

این مطلب را از دست ندهید   انواع حسگرهای محیطی گوشی های هوشمند

صفحه نمایش های OLED

OLED مخفف کلمه Organic Light-Emitting Diodes است. دیود ساطع کننده نور یک دستگاه نیمه هادی است که به عنوان منبع نور عمل می کند و زمانی که جریان الکتریکی به داخل آن می گذرد نور تولید می کند. در OLED ها، دیود حاوی یک لایه نازک از یک ترکیب آلی است که با عبور جریان از آن نور تولید می کند.

صفحه نمایش OLED شامل یک صفحه صاف شیشه ای یا پلاستیکی است که حاوی لایه های نازکی از مواد آلی بین دو رسانا است. بر خلاف LCD ها، نمایشگر OLED را نمایشگر تابشی می نامند. این به این دلیل است که به نور پس زمینه نیاز ندارد و برای خود نور تولید می کند.

پیکسل ها

یکی از ویژگی های مشترک این نمایشگرها این است که همگی پیکسل تشکیل می دهند. پیکسل کوچکترین واحد مربعی است که تصویر یک صفحه نمایش یا صفحه را می سازد. هرچه تعداد پیکسل های یک صفحه نمایش بیشتر باشد، وضوح آن نیز بیشتر می شود. به عنوان مثال، صفحه نمایش های 720p دارای تراکم پیکسلی 1280×720 هستند، در حالی که صفحه نمایش های 1080p تراکم پیکسلی 1080×1920 دارند، یعنی رزولوشن دومی بالاتر از اولی است.

اگر یک گوشی سونی دارای رزولوشن 1920×1080 پیکسل باشد، به این معنی است که دارای 2,073,600 پیکسل جداگانه روی صفحه نمایش است. هنگامی که یک پیکسل آسیب می بیند، سیاه یا تیره می شود زیرا نمی تواند نور را ساطع کند یا تغییر دهد.

چه چیزی باعث جوهر روی صفحه نمایش گوشی سونی می شود

نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که پدیده پخش جوهر فقط در صفحه نمایش های LCD رخ می دهد زیرا لوله های نگهدارنده کریستال های مایع با آسیب دیدن صفحه می شکند و باعث نفوذ کریستال های مایع به صفحه نمایش می شود. در صفحه نمایش های OLED، هر پیکسل نور خود را تولید می کند و مستقل از پیکسل های دیگر است. بنابراین، هنگامی که صفحه نمایش شما آسیب می بیند، پیکسل ها می میرند اما مانند یک لکه جوهر پخش نمی شوند. بنابراین، برای جلوگیری از پخش شدن جوهر چه کاری می توانید انجام دهید؟

این مطلب را از دست ندهید   گوشی سونی Xpreria 1

وقتی جوهر را روی صفحه نمایش خود می بینید چه کاری باید انجام دهید

در حالی که یک تلفن با لکه های سیاه یا “جوهر” در آن را می توان برای مدتی مدیریت کرد، اما فقط پخش می شود و به پیکسل های بیشتری آسیب می رساند. بهترین کاری که وقتی متوجه این نوع آسیب می شوید، تعویض صفحه نمایش LCD است. این کار را می توانید خودتان در راحتی در خانه انجام دهید. در اینجا یک راهنمای گام به گام دقیق در مورد تعویض صفحه نمایش شکسته شما آورده شده است.

همچنین می توانید با مرکز خدمات تلفن خود یا هر فروشگاه تعمیر و نگهداری تلفن اطراف خود تماس بگیرید تا صفحه نمایش خود را بررسی و تعمیر کنید.

پیشنهاد مطالعه: محافظت از گوشی سونی خود در برابر هکرها

0/5 (0 نقد و بررسی)