نمایندگی تعمیر گوشی سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

انواع حسگرهای محیطی گوشی های هوشمند

حسگر فشارسنج (Barometer)

وظیفه این سنسور تشخیص میزان فشار هوا است؛ ( فشار هوا، نیروی وارده از هوا بر یک واحد از سطح زمین که واحد اندازه گیری آن میلی بار یا هکتوپاسکال است). هدف سنسور فشارسنج در گوشی کمک به GPS دستگاه ، موقعیت یابی ، با استفاده از فاکتورهای زمان، طول جغرافیایی، عرض جغرافیایی و ارتفاع است. اطلاعات حاصل از حسگر فشارسنج گزارشی کامل از وضعیت جوی و وضعیت دقیق ارتفاع دستگاه نسبت به سطح دریا ، این اطلاعات باعث افزایش دقت GPS شده ، کارایی اصلی این سنسور تشخیص تغییرات آب و هوایی و محاسبه ارتفاع دستگاه نسبت به سطح دریا می باشد.

حسگر نور (Light Sensor)

نور محیط توسط این حسگر شناسایی شده و اندازه گیری می شود. این حسگر نور صفحه نمایش را طبق نور محیط تنظیم می کند. محل قرارگیری سنسور نور معمولاً در کنار قسمت دوربین جلویی است و وظیفه تشخیص اندازه نور محیط را بر عهده دارد. اگر میزان روشنایی نمایشگر گوشی خود را در حالت خودکار فعال کنید، حسگر نور میزان نور صفحه نمایش را نسبت به نور محیط تنظیم می کند. برای مثال سنسور نور وقتی در معرض خورشید یا هر منبع دیگری باشید روشنایی نمایشگر را افزایش می دهد تا محتوای صفحه نمایش به راحتی قابل دیدن باشد و همچنین در فضای تاریک روشنایی نمایشگر کاهش پیدا می کند تا چشمانتان آسیب نبیند. البته در گوشی های موبایل پیشرفته تر میزان نور رنگ های سفید، قرمز، آبی و سبز توسط این حسگر جداگانه تشخیص داده می شود و نسبت به رنگ های محیط میزان آنها کم یا زیاد می شود تا در نورهای متفاوت تصاویر بهتری را برای کاربر فراهم کند.

این مطلب را از دست ندهید   10 روش برتر رفع به روز نشدن برنامه ها

حسگر مجاورت (Proximity Sensor)

این حسگر با ایجاد یک میدان الکترومغناطیسی، الکترواستاتیکی و یا امواجی از تشعشعات الکترومغناطیسی شبیه مادون قرمز ، با دریافت سیگنال های بازگشتی توانایی شناسایی اجسام نزدیک را دارد. محل قرارگیری این حسگرها کنار بلندگو (اسپیکر بالاترین قسمت گوشی ) تا در هنگام مکالمه و نزدیکی گوش و موبایل ، شاهد فعال شدن حسگر مجاورت ، غیر فعال شدن لمس صفحه و جلوگیری از ورود ناخواسته اطلاعات شود. به علا وه برای کاهش مصرف باتری ،در زمان روشن بودن نمایشگر، نور صفحه نمایش را قطع کرده ،همچنین در صورت نزدیکی گوشی با بدن کاربر در زمان زنگ خوردن ، این حسگر با تشخیص بدن کاربر و کاهش صدای زنگ ،موجبات ارامش کاربر را فراهم می کند.

حسگر دماسنج (Thermometer)

وظیفه ی این حسگر اندازه گیری دمای قطعات الکترونیکی داخلی گوشی است . با بالا رفتن دمای گوشی به علت فعالیت و پردازش اطلاعات سنگین ( اجرای یک بازی گرافیکی ) ،حسگر دماسنج دستور خروج از نرم افزارها و گذاشتن گوشی به مدت 15 دقیقه در حالت استندبای (Stand by) را داده ، دمای داخل گوشی با دمای محیط یکسان شده ، دمای گوشی را نشان می دهد.همچنین گوشی های هوشمند مجهز به حسگر دماسنج ، با بررسی لحظه ای دمای فعالیت های بخش های مختلف گوشی ، نتایج را دائما در اختیار بخش های اصلی قرار می دهند. در صورت افزایش بی رویه ی دمای Cpu گوشی به صورت اتوماتیک خاموش شده و از ادامه فعالیت جلوگیری می کند.

حسگر اثر هال (Hall Sensor)

این سنسور( اثر هال) نسبت به تغییرات میدان مغناطیسی خروجی ولتاژ نشان داده ، عملکردی شبیه رفتار حسگر مجاورت،تشخیص حضور و فعالیت اجسام با استفاده از یک میدان مغناطیسی، دریافت و پردازش اطلاعات را انجام می دهد. مثلا بااستفاده از یک کاور یا فلیپ کاور یا کیف مغناطیسی برای گوشی خود (با فرض دارا بودن سنسور هال) با بستن درب فلیپ کاور یا جابجایی آهن ربای کاور، صفحه نمایش واکنش نشان داده ، خاموش و روشن می شود.

این مطلب را از دست ندهید   روشن نشدن کامل گوشی سونی

حسگر رطوبت (Humidity Sensor)

بررسی رطوبت محیط اطراف و دمای محیط و در دسترس قرار دادن این اطلاعات برای بخش های نیازمند به این اطلاعات ، تشخیص رطوبت نسبی از کمترین مقدار تا حداکثر میزان یعنی 100٪ – 0٪ را انجام می دهد.این نوع سنسورها معمولا یک محدوده و توان فعالیت معمولی Typical و یک محدوده فعالیت حداکثری Maximum داشته که توان فعالیت معمولی و حداکثری این سنسور در بحث رطوبت نسبی RH دمای اتاق و هم در بحث دما مطرح می شود.
مقالات مرتبط : 

آشنایی با انواع حسگر های گوشی

0/5 (0 نقد و بررسی)