نمایندگی تعمیر گوشی سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

انواع حسگرهای حرکتی گوشی هوشمند

حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

رفتار سنسور ژیروسکوپ دقیقا مشابه حسگر شتاب سنج بوده ، هر دو چرخش و حرکت گوشی را تشخیص داده اما دقت ژیروسکوپ بسیار بالاتر است . این سنسور قابلیت تشخیص جهت های بیشتری از حرکت دستگاه ، قادر به درک موقعیت و جهت گوشی در فضای 360 درجه (برعکس سنسور شتاب سنج) و ارائه ی جزئیات بیشتری به پردازنده است . از جمله کاربردهای این سنسور Google Cardboard یا هر دستگاه واقعیت مجازی دیگری که نیاز به قرار دادن گوشی در دستگاه دارد ،می توان اشاره کرد. با قرارگیری گوشی در دستگاه VR، سنسور ژیروسکوپ به شناسایی چرخش و حرکت سر کاربر پرداخته ، به کمک تکنولوژی VR تجربه به ایجاد واقعیت مجازی می پردازد. وظیفه ی شتاب سنج اندازه گیری حرکت مستقیم گوشی بوده ولی ژیروسکوپ به سنجش تغییر وضعیت زاویه ای پرداخته،نقش این دو حسگر در بازی های گوشی موبایل تاثیر گذار است. به عنوان مثال در بازی های اتوموبیل رانی به جای استفاده از انگشتان دست ،تنها با تغییر زاویه گوشی در حالت افقی ، تشخیص چرخش به واسطه ی حسگر ژیروسکوپ ،(به کمک مقادیر دقیق اطلاعات به دست آمده از حسگر ژیروسکوپ و تغییر وضعیت صفحه نمایش از حالت های Landscape به Portrait ) می توان به بازی ادامه داد.،بعلاوه این حسگر در تشخیص میزان و جهت چرخش گوشی برای عکاسی یاری رسانده ، در برنامه Google Sky Map نیز کمکی در جهت تشخیص صورت فلکی بکار می رود.

حسگر شتاب سنج (Accelerometer)

همان گونه که از اسم آن مشخص است سنسور شتاب سنج وظیفه محاسبه شتاب را بر عهده دارد. این حسگر شتاب گوشی را به نسبت سقوط آزاد و حرکت گوشی محاسبه می کند. در واقع شتاب سنج اطلاعات مربوط به حرکت تلفن همراه را ارائه می دهد. این سنسور حرکت در امتداد محور سه بعدی را می سنجد و می تواند در شمارش قدم های یک کاربر کمک کند. یکی دیگر از کاربردهای سنسور شتاب سنج قابلیت چرخش صفحه نمایش، انجام راحت بازی ها با انجام عملی مثل حرکت رو به جلو و یا چرخاندن فرمان اتوموبیل، استفاده در اپلیکیشن های امنیتی مثل انجام فعالیت خاص همانند آژیر کشیدن یا اقدام به عکاسی یا فیلمبرداری به محض حرکت موبایل می توان اشاره کرد. یکی از ابزارهای درون گوشی موبایل که اجازه می دهد تا دستگاه جهت قرارگیری را تشخیص بدهد و محتوا را بر اساس همان جهت برای کاربر به نمایش درآورد، سنسور شتاب سنج است. هنگامی که شما موبایلتان را به بغل چرخانده و به صورت افقی در دست می گیرید، مرورگرها به صورت خودکار می چرخند و در حالت Landscape قرار می گیرند و در نتیجه فضای عریض تری برای وب گردی و با اسکرول کمتر در اختیارتان قرار می دهد.

این مطلب را از دست ندهید   اتصال گوشی به تلویزیون سامسونگ با استفاده از برنامه Smart View

حسگر جاذبه (Gravity Sensor)

سنسور جاذبه نیروی جاذبه وارد بر 3 بردار دکارتی را اندازه گیری می کند. همچنین این سنسور با بررسی تغییرات این مقادیر، هرگونه تکان یا کج شدن گوشی را تشخیص می دهد و به سیگنال هایی مبدل می کند، به این ترتیب از این قابلیت می توان در بازی های گوشی های هوشمند استفاده کرد. مقادیر لحظه ای حسگر جاذبه بر روی نمودارX ، Y و Z در برنامه Sensor Kinetics نمایش داده می شود. Gravity Screen یکی از برنامه هایی است که با استفاده از حسگر جاذبه، صفحه نمایش گوشی را در حالت قرارگیری گوشی در جیب و یا بر روی میز خاموش و یا روشن می کند.

حسگر چرخش (Rotation Vector Sensor)

تشخیص جهت چرخش و حرکت دستگاه با توجه به 3 بعد و بردارهای دکارتی توسط این سنسور صورت می گیرد و برای فعالیت های مختلف مقادیر دریافتی را در اختیار دستگاه قرار می دهد

مقالات مرتبط :

اگر گوشی سونی شما روشن نمی شود ، راه حل های مفیدی را امتحان کنید

0/5 (0 نقد و بررسی)