نمایندگی تعمیر گوشی سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آی سی تغذیه گوشی سونی

کلمه آی سی یا IC مخفف کلمه integrated circuit
به معنی مدار مجتمع و وظیفه آن مدیریت قسمتی است که مسئولیت آن را به عهده دارد. انواع مختلفی از آی سی ها وجود دارد که در اینجا به توضیح مختصر آن ها می پردازیم.
• آی سی شارژ
• آی سی تغذیه
• آی سی لایت
• آی سی تاچ
• آی سی وای فای و بلوتوث
• آی سی صوت
• آی سی تغذیه
• آی سی هارد
• آی سی تصویر
در این مقاله ما به بررسی آی سی تغذیه گوشی سونی می پردازیم
آی سی تغذیه یا CPU
قطعه CPU در همه دستگاه های الکترونیکی به مغز دستگاه شهرت دارد زیرا مرکز صدور تمامی دستورات بوده و در واقع تمامی پردازش ها بر عهده ی CPU است. بنابراین مرکز اتصال تمام آی سی های گوشی موبایل CPU بوده و در صورت خرابی یکی از آی سی ها ،مشکل تا CPU دستگاه امکان انتقال دارد. می توان گفت تعویض CPU یکی از سخت ترین کار در تعمیرات گوشی های موبایل است.
آی سی یه قطعه ی خیلی مهم کلیدی موجود در بیشتر محصولات الکترونیکی و با تامین ولتاژ و انرژی دستگاه ارتباطی مسقیم دارد.
ترمیم این قطعه باید به شکل حرفه ای و تخصصی انجام شود.
آی سی تغذیه چیست؟
برد های گوشی هوشمند امروزی، مجهز به قطعه ای با نام آی سی تغذیه هستند که برای تامین ولتاژ و جریان در مسیر اجرای دستور و همچنین برای حفاظت در مدار و تامین انرژی سایر آی سی ها ،کنترل درایور بک لایت و تامین تغذیه بخشهای مختلف موبایل sony بر عهده ی ا آی سی تغذیه بوده و جالب تر این که، در صورت اتصال هدفون هم قابلیت تشخیص مشکل را دارد. از طرفی، کلیدهای ولوم، کلید منو، کلید پاور و در بعضی از گوشی ها کلید سایلنت و کلید های دیگر هم علاوه بر CPU ، به این قطعه متصل می شوند.
این آی سی با استفاده از چند تا NTC کنترل دمای CPU، پاور آمپلی فایر های RF، دوربین، باطری و… را بر عهده دارد. در صورت خرابی این قطعه یا پیدایش حالت لحیم سردی در پایه هایش، امکان بروز مشکل در هر کدام از این بخش های ذکر شده و درنتیجه خاموش شدن گوشی می شود.. بنابراین با تعمیر و تعویض به موقع آی سی تغذیه موبایل سونی از آسیب رسانی سایر قسمت های گوشی جلوگیری می کنیم.
ساختار آی سی تغذیه موبایل
ساختار کلی آی سی تغذیه ، با اتصال سه یا چهار پین به باتری و با گرفتن ولتاژ باتری و بر اساس طراحی داخلی، برای تولید ولتاژ بخش های دیگر دستگاه استفاده می شود. برای طی شدن این فرایند، ولتاژ از طریق پین مثبت باتری وارد مدار حفاطت جریان داخل آی سی می شود.
وظیفه ی این مدار حفاظت از باتری و آی سی تغذیه در برابر سوختگی یکی از بلوک های خروجی است . در صورت فراتر رفتن جریان انتقالی آی سی تغذیه از حد معینی ، موجب فعال شدن مدار حفاظت جریان شده و به دنبال آن ، آی سی تغذیه موبایل سونی ، باعث خاموش شدن این دستگاه میشود. نکته ی حائز اهمیت در مورد تعمیر این قطعه دانستن آن است که ،که گوشی های موبایل به جز این آی سی، چهار قطعه ی دیگر که انرژی شان را بطور مستقیم از باتری گرفته و شامل آی سی پاور آمپلی فایر، لایت و تقویت زنگ و تغذیه پردازش هستند.
تعمیر آی سی تغذیه موبایل سونی
یکی از ایرادات ناشی از خرابی این قطعه، خاموش شدن گوشی است. همچنین علی رغم نرمال بودن شبکه، موبایل آنتن دهی خوبی نداشته باشد باید به بررسی آی سی تغذیه پرداخت. از طرفی به دلیل اتصال این بخش به باتری ، خرابی آن روی باتری هم تاثیرات منفی می گذارد.
نکته ای که وجود داره اینه که تعمیر آی سی تغذیه گوشی سونی، کاری تخصصی که نیاز به مهارت بالایی داشته و باید به بهترین شکل صورت پذیرد.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر مادر برد اکسپریا Z5 کامپکت

مقالات مرتبط :

آموزش تغییر نحوه آنلاک یا قفل گشایی صفحه نمایش آیفون

0/5 (0 نقد و بررسی)