نمایندگی تعمیر گوشی سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بهترین روش برای ضدعفونی کردن گوشی

تمیز کردن گوشی مساله ی مهمی است که در هر شرایطی باید این دستگاه را به بهترین حالت ، تمیز و ضدعفونی کرد. با تعداد بالای لمس روزانه ی نمایشگر و بدنه ی گوشی ، محیط مناسب برای تجمع انواع آلودگی ها و باکتری ها به حساب می آید . به ویژه این روزها که انتشار ویروس و رعایت بهداشت به عاملی برای نگرانی کاربران تبدیل شده ، ضدعفونی کردن در جایگاه اهمیتی ویژه ای قرار دارد. با توجه به حساسیت قطعات الکترونیکی و ساختار گوشی هوشمند ، تمیز کردن این دستگاه باید با ابزار خاصی انجام شود.
به عنوان مثال برای تمیز کردن صفحه ی نمایشگر موبایل نباید از محلولها یا مایعات تمیز کننده رایج استفاده کرد. پاکسازی و گردگیری بخشهایی چون اسپیکر، پورتها و … نیازمند رعایت نکات خاصی است . در این مقاله نکات و مراحل تمیز کردن گوشی های اندرویدی را مورد بررسی قرار داده و شما را با موثر ترین روش های ضدعفونی کردن گوشی آشنا می کنیم.


 ابزار مورد نیاز برای ضدعفونی کردن گوشی

کیت های بهداشتی متفاوتی توسط شرکت های مختلفی برای ضدعفونی کردن گوشی و انواع دیوایس های هوشمند تولید و عرضه شده است . کیت ها معمولا متشکل از یک اسپری ضدعفونی کننده، دستمال میکروفایبر، برسهای مخصوص و بعضا یک اسپری هوای فشرده هستند. توصیه کارشناسان تعمیر موبایل به کاربران ،تهیه ی یکی از این کیتهای مخصوص و تمیز کردن هر چند وقت یکبار، گوشی یا تبلت با آن است . قیمت کیتهای پاکسازی موبایل معمولا بالا نبوده و به راحتی در فروشگاه های تجهیزات الکتریکی یافت می شود. در صورت عدم دسترسی به این تجهیزات ، امکان ساخت کیت تمیز کننده در منزل وجود دارد.
برای ضدعفونی کردن موبایل در خانه، نیاز به مقداری الکل طبی، کمی آب مقطر، گوش پاک کن و یک دستمال نرم تمیز است . کمی الکل طبی یا سرکه را با مقدار مساوی آب مقطر مخلوط کرده تا یک محلول پاک کننده قوی در اختیار داشته باشید. پس از آن با دستمال و گوش پاک کن، تمام بخش های موبایل خود را به بهترین شکل تمیز کرده و ضدعفونی کنید.

این مطلب را از دست ندهید   راه حل آسان برای رفع تاخیر پیام متنی

 روش ضد عفونی کردن گوشی

مراحل ضدعفونی کردن گوشی سونی

پیش از هر کار، موبایل را گردگیری کرده تا هیچگونه آلودگی یا گرد و خاکی روی سطح آن دیده نشود. پس از آن، بخشهایی مثل اسپیکر، پورت USB، جک صدا، سنسور ،دکمه های صدا و هرگونه محفظه یا شیار را با اسپری هوای فشرده تمیز کنید. با زیاد نزدیک نکرن اسپری به گوشی ،از آسیب پورتها و اسپیکر جلوگیری می کنید. با مشاهده ی ذرات آلودگی در این بخشها ، با یک خلال دندان آنها را به آرامی بیرون آورده و سپس ، با استفاده از یک گوش پاک کن تمیز، لبه های گوشی را با دقت تمیز کنید.
در ادامه ی مراحل ضدعفونی کردن گوشی ،با اسپری کردن کمی از محلول پاک کننده روی دستمال میکروفایبر و سپس کشیدن دستمال به آرامی بر روی سطح ال سی دی و بدنه گوشی ، آلودگی های نمایشگر و بدنه را خیلی راحت از بین می برید. پس از انجام این کار، گوشی را با یک دستمال نرم و بدون پرز دیگر خشک کرده و لبه ها و شیارها را نیز با گوش پاک کن آغشته به محلول، بخ خوبی تمیز کنید. حین تمیز کردن موبایل، به هیچ عنوان به ال سی دی یا بدنه ی گوشی فشار نیاورید. این کار نیازی به فشار دست نداشته و تمام آلودگی ها به سرعت و با سهولت از طریق همان دستمال آغشته به محلول از بین می رود. تمیز کردن به صورت روزانه یا هفتگی ،از بروز بیماریها جلوگیری کرده و به سلامت دارنده ی گوشی نیز کم می کند.
برای مشاوره و همراهی شما عزیزان همیشه در کنارتان هستیم.

این مطلب را از دست ندهید   رفع صفحه آبی گوشی سونی با یک کلیک

مقالات مرتبط :

آموزش روش های به روز رسانی اندروید (آپدیت عمده و جزئی)

0/5 (0 نقد و بررسی)