نمایندگی تعمیر گوشی سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلیل اصلی شارژ نشدن درست گوشی سونی چیست؟ اگر باتری شما به درستی شارژ نمی شود، فوراً تصور نکنید شارژر تلفن شما خراب است یا باتری شما خراب است. بر اساس تجربه شخصی، مشکل – و راه حل – ممکن است بسیار ساده تر از آن چیزی باشد که فکر می کنید. اگر گوشی سونی یا تبلت شما به درستی یا اصلا شارژ نمی شود، به این 12 راه برای تعمیر گوشی سونی که شارژ نمی شود نگاهی بیندازید.

شارژ نشدن درست گوشی سونی
شارژ نشدن درست گوشی سونی

چرا گوشی سونی شارژ نمیشه

مشکل در درجات مختلف رخ می دهد. یا وقتی گوشی سونی شما به برق وصل است اصلا شارژ نمی‌شود، یا خیلی آهسته شارژ می‌شود (گاهی اوقات به سختی سریع‌تر از تخلیه شارژ می‌شود). این یک شکایت بسیار رایج است، بنابراین در اینجا چند راه حل وجود دارد. بیشتر مشکلات شارژ مربوط به کابل USB یا شارژر یا حتی خود پورت است.

تعمیر پورت USB را خودتان انجام دهید

سریع‌ترین، ساده‌ترین و اغلب موفق‌ترین راه‌حل این است که کمی تعمیر DIY روی سخت‌افزار واقعی خود انجام دهید. مشکل اغلب این است که سطوح فلزی داخل پورت USB و شارژر میکرو USB تماس خوبی با هم برقرار نمی‌کنند، چه به دلیل نقص ساخت و چه به دلیل وصل و جدا کردن مداوم کابل شارژ.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که دستگاه خود را خاموش کنید، باتری را بردارید (در صورت امکان) و از چیز کوچکی مانند خلال دندان استفاده کنید تا زبانه کوچک داخل پورت USB تلفن هوشمند یا تبلت خود را “بالا” کنید. این کار را با دقت و به آرامی انجام دهید، سپس باتری خود را دوباره وارد کنید و دوباره آن را وصل کنید. نه بار از ده بار، این تمام چیزی است که لازم است.

این مطلب را از دست ندهید   5 نکته برای روشن نشدن گوشی سونی

آیا نحوه ذخیره باتری گوشی برای شما هم به یک دغدغه و چالش تبدیل شده است؟ اگر پاسختان به این سوال، بله است، پیشنهاد می‌کنیم مقاله « ذخیره باتری با کاغذ دیواری سیاه گوشی سونی» را از دست ندهید.

پرز یا آب نبات و گرد و غبار را پاک کنید

آیا گوشی سونی خود را در جیب شلوار جین خود نگه می دارید؟ اگر چنین است، پرز می‌تواند مقصر باشد: تعداد دفعاتی که دلیل شارژ غیرقابل اعتماد USB پرز از جیب Levis ما بوده است را گم کرده‌ایم.

ما تلفن‌هایی را دیده‌ایم که درگاه‌های شارژ آن‌ها پس از قرار گرفتن در یک کیف دستی در کنار بسته‌ای شیرینی، با شکلات خفه شده‌اند. یک قوطی هوای فشرده می تواند محرک های مزاحم را منفجر کند و اتصال USB شما را به حالت عادی بازگرداند.

به یاد داشته باشید که استفاده از مایعات برای تمیز کردن کنتاکت ها به دستگاه آسیب می زند. آب، محصولات تمیز کننده یا هر نوع محصول ساینده به کانکتور آسیب می زند، بنابراین باید به هر قیمتی از آنها اجتناب شود. به همین ترتیب، سواب های پنبه ای، دستمال توالت و پنبه نه تنها می توانند پرز باقی بگذارند، بلکه به مخاطبین روی دوشاخه USB نیز آسیب می رسانند. یکی از معدود موارد استثنا در مورد مایعات، استفاده از ایزوپروپیل الکل 70٪ است که توسط برخی تولید کنندگان توصیه می شود.

شارژ نشدن درست گوشی سونی
شارژ نشدن درست گوشی سونی

کابل های سوئیچ در شارژ نشدن درست گوشی سونی

ضعیف ترین قسمت شارژر کابل است، نه آداپتوری که به پریز دیواری وصل می شود. کاربران اپل در اینجا آسیب‌پذیر هستند زیرا کابل‌های لایتنینگ اختصاصی (و گران‌قیمت) اپل به نظر می‌رسد که عمری در حدود 15 دقیقه دارند (شوخی!). اما همه کابل‌ها عمر سختی دارند و خم شدن و پیچ‌شدن بی‌پایان می‌تواند تاثیر خود را بگذارد. جایگزین کردن کابل USB تصادفی به جای کابلی که همراه تلفن شما ارائه شده است، میانبر دیگری برای تجربه شارژ لذت بخش است.

این مطلب را از دست ندهید   5 باور نادرست هنگام استفاده از گوشی سونی

ساده ترین راه برای تشخیص کابل معیوب این است که یک کابل دیگر را امتحان کنید و ببینید آیا با دستگاه شما به درستی کار می کند یا خیر. اگر این کار را کرد، می دانید که کابل اصلی مقصر بوده است. اگر اینطور نباشد، این شرور بالقوه دیگری است که ما آن را رد کرده ایم.

یک آداپتور مبهم را تشخیص دهید

اگر به نظر می رسد کابل مشکلی ندارد، آداپتور دوشاخه دیواری را بررسی کنید – به خصوص اگر کابل شارژ را می توان جدا کرد. ما در چندین شارژر با مشکلاتی مواجه شده‌ایم که در آن پورت USB پس از وصل و جدا کردن بی‌پایان کابل کمی شل می‌شود.

همچنین، بررسی کنید که آیا همان ترکیب شارژر/کابل روی دستگاه دیگری کار می‌کند، زیرا این به شما کمک می‌کند این احتمال را که دستگاه شما مقصر باشد، به جای کابل یا شارژر، از بین ببرید. همچنین باید مطمئن شوید که پریز دیواری شما مشکلی ندارد.

همچنین مهم است که بررسی کنید آیا ترکیب شارژر و کابل با تلفن مورد نظر سازگار است یا خیر، که کمک می کند تلفن هوشمند به عنوان علت مشکل رد شود. در مورد شارژر، برخی از مدل ها ترکیبی از ولتاژ و آمپر را برای مدل های خاص ارائه می دهند که می تواند باعث شود شارژر باتری تلفن همراه را شارژ نکند و حتی اگر شارژ شود، با سرعت بسیار پایینی اتفاق می افتد.

شارژ نشدن درست گوشی سونی
شارژ نشدن درست گوشی سونی

به یاد داشته باشید ابتدا ایمنی

گوشی سونی خود را در نزدیکی آب یا در شرایط خیلی گرم یا مرطوب شارژ نکنید. همچنین، اگر در حال تعویض شارژر یا کابل هستید، مراقب باشید: اینترنت مملو از گزارش‌هایی از شارژرهای شخص ثالث ارزان است که در نیمه‌شب به صدا درآمده یا تلفن‌های هوشمند را به نان تست تبدیل کرده‌اند. مانند سایر تجهیزات الکتریکی، مطمئن شوید که هر چیزی که خریداری می کنید با تمام استانداردهای ایمنی مربوطه مطابقت دارد.

این مطلب را از دست ندهید   علت تصادفی خاموش شدن گوشی سونی

برای اینکه بدانید چقدر انرژی در باتری شما ذخیره شده است، این ویدیو را ببینید (اما آن را در خانه امتحان نکنید).

نسخه قبلی این مقاله به کاربران درباره شارژ یک شبه دستگاه ها هشدار داده بود، اما می خواهم توضیح دهم که این به این دلیل نیست که می توانید دستگاه خود را بیش از حد شارژ کنید. گوشی سونی های هوشمند مدرن تدابیری را برای جلوگیری از آسیب در زمانی که باتری ها با 100 درصد ظرفیت شارژ می شوند، در نظر گرفته اند.

گفته می‌شود، شارژ کردن باتری گرما تولید می‌کند و اگر گوشی سونی هوشمند در فضای تنگ قرار دارد – مانند زیر بالش یا داخل کیف – این احتمال وجود دارد که خیلی داغ شود. اساساً، اگر قصد دارید گوشی سونی خود را یک شبه شارژ کنید، فقط مطمئن شوید که در جای امنی قرار دارد.

کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات موبایل سونی در تهران روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح تا 8 شب آماده پاسخگویی به سوالات شما درباره عیب‌یابی و تعمیر انواع گوشی هوشمند این برند هستند. کافیست با آن‌ها در ارتباط باشید.

0/5 (0 نقد و بررسی)