نمایندگی تعمیر گوشی سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

به دلیل حساسیت قطعات الکترونیکی مانند گوشی های موبایل ، باید از تماس آنها با آب جلوگیری کرد، آب ی رسانای جریان الکتریکی بوده و می‌تواند آسیب های جبران ناپذیری را به گوشی وارد کند. اگر به هر دلیلی گوشی شما دچار آب گرفتگی شد ، توصیه ی ما به شما خواندن مقاله ی کوتاه و جالب زیر است .


مهم‌ترین نکته برای نجات و تعمیر گوشی آب خورده!

قبل از بیان مراحل نجات گوشی آب خورده ، مهم‌ترین مسئله برای نجات و تعمیر گوشی مهارت در داشتن سرعت عمل بالاست! سرعت و دقت در انجام مراحل دهگانه ی زیر بروز آسیب های جدی به گوشی جلوگیری کرده ،شانس نجات و تعمیر گوشی آب خورده را افرایش داده ، سرعت کمتر انجام این مراحل احتمال نجات پیدا کردن گوشی آب خورده راکاهش می دهد.

کارهایی که هیچوقت نباید انجام دهید!

اگر گوشی شما به هر دلیلی در ارتباط با آب بوده و شما به دنبال راهکاری برای نجات هستید هیچوقت کارهای زیر را انجام ندهید چرا که امید نجات و تعمیر گوشی را به حداقل خواهید رساند.
لیست کارهای ممنوعه برای گوشی آب خورده :

o از روشن کردن گوشی اجتناب کنید!
o گوشی خیس را با سشوار خشک نکنید.
o از لمس و فشار دکمه های فیزیکی گوشی دوری کنید!
o برای خارج کردن آب از درون گوشی ،آن را تکان نداده ، بلکه تا حد امکان تلاشتان را برای صاف و بدون حرکت نگه داشتن گوشی انجام دهید.
o از فوت کردن در مجاری مختلف روی گوشی پرهیز کنید.
o خونسردی و آرامش خود را حفظ کنید.

این مطلب را از دست ندهید   راهنمای تعمیر جک پلاگین گوشی سونی Xperia Z5

با دانستن موارد ذکر شده ،می توان خیلی راحت تر و بهتر با گوشی آب خورده و شرایط ایجاد شده مقابله کنید.

10مرحله برای نجات و تعمیر گوشی آب خورده

در صورت تماس گوشی با آب ،با حفظ آرامش و داشن دقت و سرعت عمل مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

o اگر گوشی بعد از آب خوردگی خاموش شده ،موردی نیست درغیراینصورت حتما گوشی را در ابتا خاموش کنید.
o سیم کارت و حافظه SD گوشی را از پشت گوشی خارج کنید.
o با باز کردن درب پشت گوشی ، باتری را هم از گوشی خارج کنید. چنان چه خارج کردن باتری از گوشی کار آسانی نیست ،از این مرحله صرفنظر کنید.
o با دستمالی نخی پنبه ای مناسب ، سطح گوشی و همه جای آن را کاملا پاک کره تا هیچ اثری از آب روی سطوح مختلف گوشی مجود نباشد.
o در صورت دسرسی به وکیوم یا دستگاه مکش ،با استفاده از آن ،آب را از مجاری مختلف گوشی مثل جک هدفون، شیارهای سیم کارت و حافظه SD و سایر بخش های آن خارج کنید. در صورت عدم دسترسی به این ابزارها ، از این مرحله عبور کنید.
o به سرعت یک کیسه برنج طبخ نشده اماده کرده ، تا حدی بزرگ که بتوان گوشی را کامل دردرونش جای داده ،برنج بواسطه ی خاصیت جذب بالای رطوبت و نم ، تمام نم و باقی مانده های آب نفوذ کرده در گوشی را از آن خارج می کند.
o شیوه ی قرار دادن گوشی در کیسه ی برنج ، به گونه‌ای که به هیچ وجه قابل دیدن نبوده (به حالت مدفون) برای حداقل 24 ساعت در برنج قرار داشته باشد.
o بعد از خارج کردن گوشی از درون کیسه ی برنج (بعد از یک یا دو روز ) باتری را در محلش قرار داده ، سپس گوشی را روشن کنید.
o در صورت روشن نشدن گوشی ، آن را شارژ کنید.احتمالا به دلیل نفوذ آب در گوشی وبرخورد با باتری دستگاه ،باتری دچار مشکل شده است .
o دوباره سعی در روشن ردن گوشی داشه باشید در صورت روشن شدن ، فرآیند نجات و تعمیر گوشی آب خورده به خوبی انجام شده است ، اما در غیر این صورت باید راهکار بهتری اندیشید.

این مطلب را از دست ندهید   راهنمای تعمیر دوربین جلو گوشی سونی Xperia Z5

در صرت درست نشدن گوشی با گذراندن مراحل فوق، مراجعه به تعمیرکاری ماهر و متخصص بهترین راهکار است. احتمال سوختگی یک قطعه خاص در گوشی به دلیل تماس با آب بوده و این امر از روشن شدن دستگاه جلوگیری کرده ، تعویض آن قطعه مشکل گوشی برطرف خواهد کرد.

مقالات مرتبط :

آموزش تغییر برنامه های پیش فرض اندروید

0/5 (0 نقد و بررسی)