نمایندگی تعمیر گوشی سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آیا گوشی اندرویدی شما یکدفعه عجیب عمل می کند؟

این می تواند یک دستگاه کاملاً جدید باشد، اما اکنون صداهای تصادفی ایجاد می کند و سایت های ناخواسته به طور خودکار باز می شوند و شما را با پاپ آپ های مزاحم بمباران می کند؟ دلیل عملکرد نامناسب تلفن شما می تواند ویروس یا هر دلیل مبهم دیگری باشد: خبر خوب این است که می توان همه این مشکلات را حل کرد و گوشی خود را به بهترین عملکرد خود بازگرداند. بیایید دلایل احتمالی عملکرد عجیب گوشی اندرویدی شما را برای شناسایی و رفع مشکل مرور کنیم.

1. فضای ذخیره سازی در حال اتمام است
اگر تلفن اندرویدی شما به شما اجازه نصب برنامه‌های جدید را نمی‌دهد، به‌طور تصادفی برنامه‌های موجود را باز نمی‌کند یا آن‌ها را خاموش می‌کند، و با اعلان‌های عجیب و غریب به شما هرزنامه می‌فرستد، وقت آن است که بررسی کنید آیا فضای موجود در حافظه گوشی‌تان باقی مانده است یا خیر. این امکان وجود دارد که تلفن شما مملو از تصاویر آشغال، تصاویر حیوانات خانگی یا هر دو باشد.
برای رفع این مشکل، از یک برنامه داخلی پاکسازی حافظه برنامه File Manager (یا دانلود CCleaner) استفاده کنید تا فایل‌های بی‌فایده‌ای را که دیگر نیاز ندارید حذف کنید. زباله های دیجیتالی که تلفن شما را سنگین می کند می تواند شامل موارد زیر باشد:
• فایل های APK قدیمی
• عکس های تکراری
• پی دی اف های بزرگ
• فایل های رسانه ای ناخواسته در پوشه دانلودها

اگر پس از تمیز کردن همچنان فضای موجود کم است، از فایل های رسانه ای خود در Google Photos نسخه پشتیبان تهیه کنید یا آنها را مستقیماً با رایانه خود همگام سازی کنید. وقتی فضای ذخیره‌سازی را آزاد می‌کنید، تلفن شما می‌تواند مانند جدید شروع به کار کند!
2. رم کافی نیست
اگر برنامه های زیادی را باز کنید و آنها را در پس زمینه فعال نگه دارید، حافظه گوشی شما تمام می شود. در نتیجه، برنامه‌ها شروع به خاموش شدن می‌کنند، باتری شما عجیب عمل می‌کند و خیلی سریع تخلیه می‌شود، و گوشی برای لمس داغ می‌شود.
اگر تلفن اندرویدی شما نیز صداهای عجیبی تولید می کند – آن بازی یا فایل ویدیویی را که فراموش کرده اید و در پس زمینه در حال اجرا رها کرده اید، بررسی کنید. آن را به همراه بیش از 20 برنامه دیگر که باز نگه می دارید ببندید و گوشی شما احساس بهتری خواهد داشت!
3. دریافت ضعیف تلفن همراه
آیا تماس‌های تلفنی شما پر از اشکال، نویز پس‌زمینه با صدای بالا یا ثابت هستند و در وسط جمله قطع می‌شوند؟ این یک نشانه واضح از دریافت ضعیف تلفن همراه است. باید مکان را تغییر دهید (به بیرون بروید یا حداقل به نقطه دیگری در اتاق بروید) یا به Wi-Fi بروید و از پیام رسان ها برای برقراری تماس صوتی استفاده کنید.
4. نرم افزار منسوخ شده
اگر اکثر برنامه‌های شما همچنان خراب می‌شوند یا شروع نمی‌شوند، ممکن است تنظیمات به‌روزرسانی شما هنگام استفاده از داده تلفن همراه، به‌روزرسانی را غیرفعال کرده باشد. برای رفع این مشکل:
• گوشی خود را به شارژر وصل کنید و
• به یک نقطه Wi-Fi متصل شوید
• برنامه های شما باید اکنون شروع به به روز رسانی کنند
همچنین، با فعال کردن این مورد در تنظیمات فروشگاه Google Play، اجازه به‌روزرسانی‌ها را از طریق هر شبکه‌ای در نظر بگیرید.
5. سیستم عامل قدیمی
اگر به‌روزرسانی‌های سیستم را با «Remind me later» به تعویق بیندازید، سیستم شما به شدت قدیمی می‌شود. در نتیجه، کار کل سیستم اندروید شما غیرقابل اعتماد خواهد شد و مشکلاتی را تجربه خواهید کرد – از عملکرد عجیب صفحه کلید گرفته تا عملکرد نادرست صفحه لمسی.
به‌روزرسانی‌های سیستم به دلایلی ارائه می‌شوند – آنها باگ‌های شناخته شده را برطرف می‌کنند و عملکرد و امنیت بهتری را ارائه می‌دهند. چند دقیقه پیدا کنید و سیستم خود را به روز کنید. این باید فوراً تلفن یا رایانه لوحی شما را بهتر اجرا کند.
6. سخت افزار منسوخ شده
تلفن شما علیرغم اینکه پنج سال سن دارد همچنان می تواند خوب کار کند. زمانی که راه اندازی شد، پیشرفته بود، اما از نظر فناوری، این تاریخ باستانی است. دستگاه اندرویدی شما ممکن است نتواند به همین منوال ادامه دهد و در تلاش برای اجرای برخی برنامه های جدید عجیب عمل می کند.
اگر هنوز برنامه ای برای ارتقاء برنامه ندارید، به جایگزینی برنامه های سبک وزن، به عنوان مثال، فیس بوک لایت به جای مسنجر فکر کنید. همچنین می‌توانید در صورت امکان آن‌ها را در یک مرورگر وب (به عنوان مثال، اینستاگرام یا یوتیوب) اجرا کنید.
7. سخت افزار آسیب دیده
بنابراین گوشی خود را رها کردید و به سختی خراشیدگی برجای گذاشت. یا مقداری آب به داخل داینامیک ریختید و به زودی تلفن شروع به عملکرد نامناسب کرد؟ ممکن است برخی از عناصر کوچک اما حیاتی داخل گوشی شما آسیب ببینند.
گوشی خود را برای بررسی به یک سرویس مجاز ببرید. اگر تلفن شما بیش از حد داغ می‌شود و به سرعت شارژ می‌شود، بیشتر مراقب باشید – این احتمالاً به باتری آسیب می‌زند و می‌تواند منجر به آتش‌سوزی شود.
8. سرقت هویت
اگر تلفن شما هم طوری رفتار می کند که شخص دیگری از آن استفاده می کند – شاید هم همینطور باشد! آیا برخی از برنامه های اندروید به صورت تصادفی نصب و حذف می شوند؟ ممکن است رسیدهای فروشگاه Google Play برای سرویس‌هایی که سفارش نداده‌اید نشان داده شود، پیام‌هایی را پیدا کنید که یادتان نیست ارسال کنید، یا گوشی شما به‌تنهایی در حال گرفتن اسکرین شات است؟ اینها نشانه های واضحی هستند که نشان می دهد شخص دیگری از رمز عبور حساب Google شما استفاده می کند.
برای پس گرفتن تلفن و هویت خود چه کاری باید انجام دهید:
• بلافاصله رمز عبور خود را به حساب Google تغییر دهید
• تأیید 2 مرحله‌ای را برای حساب Google خود فعال کنید
• همه گذرواژه‌های دیگری را که با Google ذخیره می‌کنید تغییر دهید
در آینده، هرگز تلفن خود را بدون مراقبت رها نکنید و هم پین کد و هم اسکنر اثر انگشت (در صورت وجود) را برای باز کردن قفل دستگاه خود فعال کنید.
9. دستگاه شما هک شده است
علائم در اینجا شبیه به سرقت هویت خواهد بود، اما در این مورد، شخصی با استفاده از نرم افزارهای مخرب به گوشی شما دسترسی پیدا کرده است. آیا فعالیت غیرمنتظره حساب یا نمادها و اعلان‌های عجیب و غریب را در دستگاه Android خود مشاهده می‌کنید؟
برای دانلود نرم افزاری که امکان دسترسی به تلفن شما را فراهم می کند، فقط روی یک پیوند بد در ایمیل یا وب سایت فیشینگ کلیک کنید. مهاجم حتی لازم نیست انسان باشد – تلفن آلوده شما ممکن است کند عمل کند زیرا در حال حاضر کار دوم استخراج رمزنگاری را برای شخص دیگری انجام داده است یا شروع به مشارکت در حمله به وب سایت های دولتی کرده است.
برای رفع این مشکل، به نرم افزار آنتی ویروس (به پاراگراف بعدی مراجعه کنید) در ترکیب با اقدامات ضد سرقت هویت که در بالا توضیح داده شد، نیاز دارید. به دوستان خود هشدار دهید که از کلیک روی پیوندهایی که اخیراً از طرف “شما” ارسال شده است خودداری کنند.
10. ویروس ها
تلفن آلوده به ویروس می تواند تمام علائمی را که در بالا توضیح داده شد تجربه کند. حتی ویروس های گوشی شما چه می کنند؟ آنها اهداف زیادی دارند و می توانند به دنبال شما باشند:
• اطلاعات
• قدرت محاسباتی دستگاه
• هویت
• لیست مخاطبین
• حساب بانکی
ویروس ها همچنین دوست دارند خود را تکثیر کنند. در صورت آلوده شدن، تلفن اندرویدی شما می تواند به تنهایی شروع به دانلود برنامه ها کند. به همین دلیل است که ممکن است پاپ آپ ها و بنرهای وب سایت آزاردهنده ای را نیز تجربه کنید که سعی می کنند شما را وادار به دانلود ویروس های بیشتری کنند.
اما نترسید می‌توانید با استفاده از برنامه‌های آنتی‌ویروس موجود در فروشگاه Google Play، گوشی خود را اسکن کرده و همه ویروس‌ها را یک‌بار برای همیشه حذف کنید.

این مطلب را از دست ندهید   اگر گوشی سونی شما روشن نمی شود ، راه حل های مفیدی را امتحان کنید
0/5 (0 نقد و بررسی)