نمایندگی تعمیر گوشی سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

گوشی سونی. در چند سال گذشته، اعلان‌ها یکی از بهبودیافته‌ترین ویژگی‌های اندروید بوده‌اند. حتی با انتشار اخیر اندروید 11، بخش اعلان‌ها را اصلاح کرد تا اعلان‌های مکالمه را از سایر اعلان‌ها جدا کند و همچنین اعلان‌های بی‌صدا را از اعلان‌های هشدار جدا کند. با این حال، یکی از ناامید کننده ترین مسائلی که می تواند این تجربه کلی را در تلفن شما خراب کند، کار نکردن اعلان های اندروید است. چه اعلان‌های گوشی تاخیر داشته باشند یا اصلاً نمایش داده نشوند، اینها بهترین 10 راه حل برای رفع عدم وجود اعلان در اندروید هستند تا هشدار بعدی خود را از دست ندهید.

گوشی سونی

ریستارت کردن گوشی سونی

قبل از اینکه برخی از راه‌حل‌های فنی را برای اعلان‌های ناکارآمد اندروید خود امتحان کنید، همیشه ایده خوبی است که ابتدا تلفن خود را راه‌اندازی مجدد کنید. بسیاری از ما از استفاده چند روزه از گوشی سونی خود لذت می بریم. یا حتی ماه‌ها، بدون توجه به راه‌اندازی مجدد آن. در اینجا، راه‌اندازی مجدد تلفن می‌تواند به رفع برخی از مشکلات مربوط به نرم‌افزار از جمله عدم دریافت اعلان‌ها در اندروید کمک کند. قبل از پرداختن به راه‌حل‌های بیشتر در زیر، به سادگی تلفن خود را مجدداً راه‌اندازی کنید تا ببینید آیا مشکل اعلان برطرف می‌شود یا خیر.

بررسی تنظیمات اعلان برنامه

راه اندازی مجدد تلفن می تواند مشکلات را در بیشتر موارد برطرف کند. اما اگر این برای شما کار نمی کند، هنوز تعداد انگشت شماری راه حل دیگر برای امتحان وجود دارد. یکی از آنها بررسی تنظیمات اعلان برنامه شما است. در نسخه های جدیدتر اندروید، کاربران به راحتی می توانند تنظیمات اعلان برنامه خاصی را تغییر دهند.

برای مثال واتس اپ را در نظر بگیرید. این برنامه به شما امکان می‌دهد اعلان‌ها را برای عملکردهای مختلف مانند چت‌های گروهی، چت‌های شخصی، پخش رسانه، اعلان‌های پشتیبان‌گیری و غیره تغییر دهید. بنابراین، در صورت غیرفعال شدن برخی از این موارد، ممکن است در دریافت اعلان‌ها با مشکل مواجه شوید. مراحل زیر را دنبال کنید تا بررسی کنید که آیا اعلان‌ها را برای هر برنامه‌ای در گوشی سونی خود غیرفعال کرده‌اید یا خیر.

  • کشوی Apps خود را باز کنید
  • برنامه آسیب دیده را پیدا کنید.
  • روی نماد برنامه به مدت طولانی فشار دهید، سپس «اطلاعات برنامه» را از منو انتخاب کنید.
  • در پنجره اطلاعات برنامه، روی «اعلان‌ها» ضربه بزنید.
  • فهرستی از گزینه اعلان موجود برای برنامه را مشاهده خواهید کرد. به پایین پیمایش کنید تا افراد غیرفعال را ببینید و اگر با چیزی که به دنبال آن هستید مطابقت دارد، آن را روشن کنید.
  • همچنین، اگر روی هر دسته اعلان کلیک کنید، می‌توانید انتخاب کنید که آیا می‌خواهید اعلان هشدار باشد یا بی‌صدا.
این مطلب را از دست ندهید   آموزش بکاپ گیری از مکالمات واتساپ

از طرف دیگر، اگر نمی‌توانید تنظیمات برنامه را از کشوی خود اجرا کنید، به سادگی به تنظیمات >> برنامه‌ها و اعلان‌ها >> برنامه آسیب‌دیده را بیابید >> سپس روی Notifications ضربه بزنید.

به روز کردن برنامه

اگر مشکل «اعلان‌های اندروید کار نمی‌کند» همچنان در اندروید شما وجود دارد، ممکن است مشکل از خود برنامه باشد و نه گوشی سونی شما. اگر نسخه قدیمی یک برنامه را اجرا کنید یا نسخه فعلی باگ باشد، ممکن است این اتفاق بیفتد. در اینجا، ممکن است لازم باشد برنامه آسیب دیده را به روز کنید.

لطفاً برای بررسی و دانلود به‌روزرسانی برنامه آسیب‌دیده، به Play Store بروید. اگر فروشگاه Play می‌گوید که از آخرین نسخه استفاده می‌کنید، لطفاً سایر رفع‌های زیر را امتحان کنید یا منتظر بروزرسانی بعدی باشید تا مشکل برطرف شود. همچنین، اگر روی یک نسخه بتا برنامه اجرا می‌کنید، برنامه بتا را ترک کرده و یک نسخه پایدار را نصب کنید.

غیرفعال کردن حالت مزاحم نشوید

شرط می‌بندیم که احتمالاً این کار را انجام داده‌اید، اما برای اینکه مطمئن شوید این کار را انجام داده‌اید، لطفاً برای دریافت اعلان‌ها از برنامه‌های خود، حالت Do Not Disturb را غیرفعال کنید یا خیر. حالت DND یکی از آن ویژگی‌های جالبی است که در اندروید ساخته شده است تا زمانی که می‌خواهید اعلان‌ها را دریافت کنید کنترل داشته باشید. همچنین در برخی از ویژگی‌های اصلی Google مانند حالت Bedtime تعبیه شده است که به طور خودکار تلفن شما را بی‌صدا می‌کند و صفحه نمایش را در زمان خواب به مقیاس خاکستری تغییر می‌دهد.

اگر هر یک از این موارد را روشن کرده اید، شاید به طور تصادفی، اعلان های فشار روی تلفن اندروید شما کار نمی کنند. برای خاموش کردن آن، کافی است صفحه تنظیم سریع را به سمت پایین بکشید و Do Not Disturb را غیرفعال کنید.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه پاک کردن حافظه پنهان در Sony Xperia XZ

پاک کردن کش برنامه

اگر هنوز در هر یک از اصلاحات ذکر شده در بالا شانس پیدا نکرده اید، حافظه پنهان برنامه آسیب دیده را نیز پاک کنید. آیا آن زمان را به یاد دارید که وقتی اینستاگرام را بدون اتصال به اینترنت باز می کنید، می توانستید تعدادی عکس را مشاهده کنید؟ حافظه پنهان برنامه به این صورت کار می کند – برخی از داده ها را ذخیره می کند که می توانند بعداً توسط برنامه ها استفاده شوند. با این حال، این داده‌های انباشته می‌تواند مانع از نمایش اعلان‌های اندرویدی شما در صورت افزایش بیش از حد شود. مراحل زیر را دنبال کنید تا داده های کش را از یک برنامه آسیب دیده پاک کنید.

  • تنظیمات دستگاه خود را باز کنید.
  • روی “برنامه ها و اعلان ها” کلیک کنید
  • روی «مدیریت برنامه‌ها» (یا مشاهده همه برنامه‌ها) کلیک کنید تا همه برنامه‌های نصب شده روی گوشی سونی شما نمایش داده شود.
  • اکنون برنامه ای را که از آن اعلان دریافت نمی کنید، پیدا کنید.
  • روی «Storage & Cache» و سپس «Clear Cache» ضربه بزنید.

حذف و دوباره نصب برنامه

علاوه بر پاک کردن حافظه پنهان برنامه برای رفع مشکل اعلان، می‌توانید برنامه آسیب‌دیده را حذف نصب و مجدداً نصب کنید تا اعلان‌های Android کار نکنند. به سادگی به Play Store بروید و برنامه را پیدا کنید، سپس آن را حذف نصب کنید. با خیال راحت برنامه را دوباره نصب کنید و به استفاده از آن ادامه دهید.

بررسی بهینه سازی باتری

قبل از اینکه یک برنامه حتی بتواند هر اعلانی را حذف کند، باید فعال باشد، بنابراین اگر برنامه در پس‌زمینه به حالت Sleep یا خاموش شود، ممکن است هیچ اعلانی دریافت نکنید. هنگامی که بهینه سازی باتری، همراه با Power Saver، برای کاهش مصرف باتری روشن شود، این حالت تهاجمی تر می شود.

بنابراین، اگر نمی توانید از برخی برنامه ها اعلان دریافت کنید، لطفاً بهینه سازی باتری را در تنظیمات تلفن خود بررسی کنید. شاید وقتی بهینه سازی باتری را فعال می کنید، برنامه ها بخوابند.

در اکثر گوشی سونی اندرویدی، مراحل زیر را دنبال کنید تا بهینه‌سازی باتری را برای برخی از برنامه‌ها غیرفعال کنید.

  • برنامه تنظیمات گوشی سونی خود را باز کنید.
  • روی نوار جستجو کلیک کنید و «بهینه سازی باتری» یا فقط «باتری» را وارد کنید.
  • اکنون از لیست روی “بهینه سازی باتری” کلیک کنید.
  • در پنجره بهینه سازی باتری، گزینه مشاهده همه برنامه ها را انتخاب کنید.
  • اکنون برنامه آسیب دیده را پیدا کنید و بهینه سازی باتری را غیرفعال کنید.
این مطلب را از دست ندهید   آموزش نصب اندروید مارشمالو از طریق دستورات ADB

با این حال، مراقب برنامه‌هایی باشید که بهینه‌سازی باتری را برای آن‌ها خاموش می‌کنید تا باتری شما در زمان کمتری از بین نرود.

بررسی اعلان‌ها توسط برنامه‌

در فروشگاه Google Play، بسیاری از برنامه‌ها ادعا می‌کنند که «به شما کمک می‌کنند تا پانل اعلان‌های خود را شلوغ کنید» یا «کمتر مداخله کنید». بنابراین، این برنامه‌ها یک مایل طولانی را طی می‌کنند تا اعلان‌ها را از برنامه‌های شما غیرفعال کنند یا آن‌ها را در یک مکان جداگانه به جای پنل اعلان‌های رایج نگه دارند. در اینجا یک راه سریع برای بررسی اینکه آیا برنامه ای اعلان های شما را پنهان می کند وجود دارد.

  • برنامه تنظیمات گوشی سونی خود را باز کنید.
  • روی Apps & Notifications کلیک کنید.
  • اکنون «دسترسی به برنامه ویژه» را انتخاب کنید
  • از لیست روی «دسترسی به اطلاعیه» ضربه بزنید.

لیستی از برنامه هایی را نشان می دهد که به اعلان شما دسترسی دارند. لطفاً آنها را بررسی کنید و مجرم را حذف کنید.

بازنشانی تنظیمات برگزیده برنامه

برای رفع این مشکل به بررسی تنظیمات اعلان برای هر برنامه در تلفن شما اشاره کرده ایم. در همین حال، شما همچنین می توانید تنظیمات برگزیده برنامه را در تلفن خود بازنشانی کنید، که تنظیمات پیش فرض را برای برنامه های شما بازیابی می کند.

  • تنظیمات دستگاه خود را باز کنید
  • روی «برنامه‌ها و اعلان‌ها» ضربه بزنید
  • برای نمایش همه برنامه‌های نصب‌شده، «اطلاعات برنامه» یا «مدیریت برنامه‌ها» را انتخاب کنید.
  • اکنون روی منوی 3 نقطه در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید، سپس Reset app preferences را انتخاب کنید.
  • برای بازنشانی تنظیمات برگزیده برنامه، تأیید کنید.

با انجام این کار، اعلان‌های شما دوباره فعال می‌شود و همه برنامه‌ها به تنظیمات پیش‌فرض بازنشانی می‌شوند، اما هیچ داده‌ای را از دست نمی‌دهید.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: روش های حفظ طول عمر باتری گوشی

1/5 (1 نقد و بررسی)