نمایندگی تعمیر گوشی سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

4 روش برای روت کردن گوشی سونی

برای روت کردن گوشی سونی 5 روش وجود دارد که در این مقاله به توضیح آن خواهیم پرداخت.
روش اول : KINGROOT
یکی از پرطرفدار ترین روش ها و آسانترین آن ها KINGROOT که فقط با لمس یک گزینه روت آغاز می شود. با این اپلیکیشن می توانید به راحتی هم از طریق رایانه و هم از طریق خود گوشی روت کردن را انجام دهید. برای روت کردن از طریق این اپلیکین باید اندروید شما ۲.۲ / ۲.۳ / ۴ / ۴.۳ / ۴.۴ / ۵ و ۵.۱ باشد که خوشبختانه اکثر گوشی ها دارای این اندروید می باشند.
برای روت کردن از طریق خود گوشی باید اندروید گوشی شما 4 به بالا باشد در غیر این صورت اگر اندروید گوشی پایین تر از 4 بود باید از طریق رایانه اقدام به روت کردن گوشی نمایید.
بعد از نصب این اپلیکیشن و برقراری ارتباط با اینترنت، با لمس ROOT به آسانی عملیات روت آغاز می شود.
روت کردن با کامپیوتر به این صورت است که باید از فعال بودن USB debugging در بخش Developer optionاطمینان حاص نمایید سپس با کابل یو اس بی گوشی سونی را به رایانه متصل کنید. بعد وارد اپلیکشن KINGROOT شوید و سپس منتظر باشید تا این برنامه مدل و برند گوشی را شناسایی کند. سپس می توانید با کلیک عملیات روت را آغاز کنید.
KINGROOT به صورت خودکار دارای Root Checkerاست که بعد از پایان یافتن عملیات موفقیت آمیز بودن روت را مورد بررسی قرار می دهد.

مشکلاتی که ممکن است به وجود آید
ممکن است اپلیکیشن دستگاه شما را یافت نکند و یا بعد ا زانتخاب گزینه ی روت هیچ اتفاقی رخ ندهد. در این صورت باید آیپی گوشی را تغییر و دوباره عملیات را آغاز نمایید.
گاهی ممکن است در پروسه ی روت کردن پیغام ها یا خطاهایی را مشاهده نمایید در این صورت باید دوباره عملیات را شروع کند. علت این پیغام ها شلوغی در سرور هاست. اما به طور کلی عملیات روت کردن را تا حداقل 3 بار امتحان نمایید.
روش دوم: Root Genius

روش دوم استفاده از اپلیکیشن Root Genius است. د راین روش نیز هم می توانید از رایانه استفاده کنید و هم از طریق گوشی اقدام به روت کردن نمایید. این برنامه نسبت به KingRoot برتری ویژه ی دارد و دلیل آن وجود لیستی از گوشی های پشتیبانی است. در این برنامه گوشی هایی که تجربه ی روت شدن را داشته اند با ذکر نام و نسخه ی اندروید قرار گرفته است. اما تمام برند ها (چه برند های معروف مثلا گوشی سامسونگ و گوشی سونی و چه برندهای کمتر شناخته شده مثل شیائومی و لنوو) در این لیست قرار دارند.
در این اپلیکیشن اگر بعد ازکلیک بر روی روت، اتفاقی بروی گوشی شما نیوفتاد می توانید با تغییر آی پی عملیات را انجام دهید.
در این روش نیز برای روت کردن از طریق رایانه مثل اپلیکیشن KINGROOT عمل کنید. روت کردن با کامپیوتر به این صورت است که باید از فعال بودن USB debugging در بخش Developer optionاطمینان حاص نمایید سپس با کابل یو اس بی گوشی سونی را به رایانه متصل کنید. بعد وارد اپلیکشن Root Genius شوید و سپس منتظر باشید تا این برنامه مدل و برند گوشی را شناسایی کند. سپس می توانید با کلیک عملیات روت را آغاز کنید.
اگر بعد از روت شدن پیغام Succes به نمایش گذاشته شد یکبار گوشی را ریبوت کرده و اپیکیشن RootChecker را نصب و روی گزینه Verify کلیک کنید تا از روت شدن کامل گوشی سونی اطمینان حاصل فرمایید. درغیر این صورت روش سوم را انجام دهید.
روش سوم: One Click Root

سومین روش برای روت کردن استفاده از اپلیکیشن است. این ابزار در کامپوتر نصب شده و روت گوشی را انجام می دهد.
این روش قابل استفاده بر گوشی های HTC نیست اما بر گوشی های دیگر مثل گوشی سونی و گوشی سامسونگ و غیر قابل استفاده است. بعد از نصب برنامه گوشی را با کابل به رایانه متصل کرده و سپس از فعال بودن بودن USB debuging در بخش Developer option مطمئن شوید. ابتدا برنامه مدل و برند گوشی شما را شناسایی و بعد کافی است با کلیک، عملیات را آغاز نمایید.
مانند روش دوم اگر بعد از روت شدن پیغام Succes به نمایش گذاشته شد یکبار گوشی را ریبوت کرده و اپیکیشن RootChecker را نصب و روی گزینه Verify کلیک کنید تا از روت شدن کامل گوشی سونی اطمینان حاصل فرمایید.
روش چهارم: کاستوم‌ ریکاوری TWRP
روش های قبل راه های بسیار آسان برای روت کردن و روی همه ی گوشی ها قابل اعمال است. در صورتی که هیچکدام از روش های فوق قابل استفاده نبود روش چهارم روش جامع تری برای روت کردن می باشد. این روش نسبت به روش های قبل کمی طولانی تر است. ابتدا باید برنامه ی کاستوم‌ ریکاوری TWRP را نصب کنید (توجه: نسخه ی مربوط به گوشی خود را دانلود نمایید، اگر نام برند گوشی شما در لیست نبود قادر به استفاده از این برنامه نیستید.) بعد از نصب باید گوشی خود را به حالت Downloading ببرید.
نحوه ی Downloading Mode کردن گوشی سونی

هنگامی که گوشی سونی را خاموش و روشن کردید، دکمه Volume Up را مرتباً فشار دهید تا گوش روی حالت دانلودینگ مود برود.
بعد از ورود به Downloading Mode گوشی را با کابل یو اس بی به رایانه وصل کرده و عملیات زیر را انجام دهید.
• بعد از دانلود برنامه ی کاستورم ریکاوری TWRP، برنامه را از حالت فشرده یا ZIP خارج و و وارد پوشه ی آن شوید.
• فایل img در این پوشه قرار داشته باشد.
• نام img فایل را به twrp.img تغییر دهید.
• بعد از تغییر، دکمه ی Shift را نگه دارید و روی فضای سفیدی که در فولدر قرار دارد راست کلید کنید.
• حال گزینه ی open command window hereبه نمایش در می آید.
• با کلیک بر روی آن پنجره ی CMD باز می شود.
• در پنجره ای که مقابل شما باز شد به طور کامل و درست دستور fastboot flash recovery twrp.img را تایپ نمایید و سپس Enter را بزنید.
• منتظر باشید تا عملیات به پایان شود و گوشی ریبوت شود.
• اکنون اپلیکیشن کاستوم ریکاوریTWRP را در گوشی خود نصب کرده اید.
نحوه ی وارد شد و نصب برنامه ی کاستورم ریکاوری TWRP
در گوشی سونی باید هنگام روشن شدن، Volume Down را مرتب فشار دهید تا وارد برنامه شوید.
برای روت کردن ابتدا باید برنامه ی ChainFire را دانلود و نصب کنید. بعد از نصب این برنامه ابتدا گوشی را خاموش کرده و به حالت ریکاوری ببرید. بعد از ریکاوری با مراجعه به بخش Rebootگوشی را Reboot System نمایید. (در هنگام ریبوت کردن ممکن است پیامی با عنوان Root Lost را مشاهده کنید در این صورت گزینه ی No را انتخاب کنید)
مانند روش های قبل اگر بعد از روت شدن پیغام Succes به نمایش گذاشته شد یکبار گوشی را ریبوت کرده و اپیکیشن RootChecker را نصب و روی گزینه Verify کلیک کنید تا از روت شدن کامل گوشی سونی اطمینان حاصل فرمایید.

این مطلب را از دست ندهید   اتصال گوشی به تلویزیون سامسونگ با استفاده از برنامه Smart View
0/5 (0 نقد و بررسی)