نمایندگی تعمیر گوشی سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

با روت کردن گوشی خود می توانید از امکانات جذاب و دیدنی گوشی اندروید خود استفاده کنید. به زبان ساده روت کردن به معنی اجازه دسترسی کاربر به فایل های سیستمی اندروید و ایجاد تغییرات در آن و استفاده از ویژگی های اندروید است. با روت کردن، گوشی خود را تبدیل به یک گوشی سونی حرفه ای کنید.


مزیت های روت کردن گوشی سونی

روت کردن گوشی مزیت های گوناگونی را برای شما به همراه دارد. این امکان را به شما می دهد تا از ویژگی ها و امکانات جدید گوشی استفاده کافی را ببرید. نکته ی قابل توجه این است که بعضی از اپلیکشن ها مثل Xposed Installerبرای اجرای خود به روت بودن گوشی نیاز دارد.
با روت کردن می توانید همه ی تغییرات را در گوشی اعمال کنید مثل تغییر در رنگ استاتوس بار، تغییر در انیمیشن های سیستمی گوشی و یا تغییر در باز شدن پنجره ها و … .
یکی از اقدامات جذاب و کاربردی که بعد از روت کردن در گوشی ایجاد می شود، امکان نصب کاستوم رام ها دانست. بعد از روت کردن گوشی اجازه ی نصب انواع مختلف رام ها مثل سایانوژن را در گوشی دارید. استفاده از کاستوم رام ها این امکان را به شما می دهد تا کاربر به آسانی از نسخه های قدیمی و جدید رام استفاده نماید. به عنوان مثال اگر در گوشی شما امکان نصب اندروید بالا تر وجود نداشت، با نصب رام سایانوژن 12 می توانید اندروید بالاتر را در گوشی خود تجربه کنید.
بعد از روت کردن گوشی می توانید از امکانات تخصصی مثل Bloatware , OverClockو کنترل کامل CPUو … استفاده نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه چاپ پیامک از گوشی سونی

معایب های روت کردن گوشی سونی

روت کردن گوشی در حالت عادی و بدون بروز خطا از جانب کاربر بدون ضرر است و فقط این امکان را به کاربر می دهد تا به راحتی بتواند از فایل ها و ویژگی های سیستمی نهایت استفاده را ببرد. و در حالت عادی هیچ ضرری گوشی شما را تهدید نمی کند.
نکته ی خطر آفرین برای گوشی شما این است که اگر شما در نصب اپلیکیشن ها بی دقتی کنید و یا نرم افزار خراب و معیوبی را در گوشی خود نصب کنید – به دلیل اینکه از قبل اجازه ی دسترسی را در گوشی خود اعمال کرده اید- این نرم افزار ها می تواند رام گوشی شما را دچار اختلال کند.
اما اگر از سایت ها و مارکت های غیر مطمئن و ناسالم اقدام به دانلود و نصب اپلیکیشن ها ننمایید، (همیشه اپلیکیشن های ضروری و مورد استفاده ی خود را از APP store گوشی دانلود و تهیه نمایید) به هیچ عنوان آسیبی گوشی شما را تهدید نمی کند و روت کردن گوشی بدون ضرر خواهد بود.

روت کردن باعث کندی گوشی می شود یا خیر؟

به طور قطعی به هیچ عنوان روت کردن گوشی دخالتی در سرعت گوشی شما نخواهد داشت. بعد از روت کردن گوشی می توانید با نصب اپلیکیشن SpeedBoosterسرعت گوشی خود را افزایش دهید. همچنین لازم به ذکر است که با نصب برخی اپلیکیشن های مدیریت CPU (در صورت معیوب بودن اپلیکیشن) ممکن است پردازنده ها بهم درگیر شوند و نتیجه ی آن کندی گوشی می باشد. و راه حل اصلی این موضوع عدم استفاده از اپلیکیشن های ناشناخته است.

این مطلب را از دست ندهید   چگونه اپلیکیشن‌های اجرایی پس زمینه گوشی اندرویدی را بشناسیم؟

از بین رفتن گارانتی در روت کردن

ممکن است بعد از روت کردن گوشی گارانتی از بین برود اما این مسئله نیز به راحتی قابل حل است. با نصب اپلیکیشن های UnRoot می توانید به راحتی گوشی خود را به حالت اول باز گردانید. نکته ی بعدی این است که در برخی گوشی ها ممکن است با روت کردن، در گوشی تغییرات سخت افزاری ایجاد شود که با UnRoot گوشی نیز، دستگاه به حالت اول باز نمی گردد.

آیا با روت کردن گوشی، اطلاعات گوشی حذف می شود؟

به هیچ عنوان با روت کردن گوشی اطلاعات شما حذف نمی شود. در روت کردن فقط گوشی اجازه دسترسی به فایل های سیستم را دارد. پاک شدن اطلاعات بعد از روت کردن گوشی سونی به هیچ عنوان اتفاق نمی افتد.
UnRoot کردن
UnRoot کردن زمانی اتفاق می افتد که کاربر از روت کردن گوشی راضی نباشد یا به زبان ساده تر پشیمان شده باشد. اما به ندرت این اتفاق پیش می آید که کاربر از این روت کردن گوشی پشیمان شده باشد. به هر حال اگر قصد دارید دستگاه را به حالت اولیه باز گردانید با نصب اپلیکشن های UnRoot می توانید به راحتی این کار را انجام دهید. یک روش بسیار آسان تر برای UnRoot کردنف نصب مجدد رام گوشی است.
نکات لازم برای شروع روت کردن
• در تمامی روش های که برای روت کردن وجود دارد، بعد از روت کردن گوشی شما برای استفاده تخصصی تر باید چند اپلیکیشن مثل SuperUserو کاستوم‌ رام ها را به صورت جداگانه در گوشی نصب کنید. در برخی موارد نیز ممکن است روت کردن گوشی کافی باشد.
• ممکن است گوشی سونی برای روت شدن به آنبلاک شدن بوت لودر احتیاج داشته باشد. قبل از روت کردن گوشی ابتدا باید بوت لودر را آنبلاک نمایید.
• در روش هایی ممکن است به کاستوم ریکاوری و CFroot احتیاج داشته باشید که در این صورت باید فایل مخصوص به مدل گوشی را مود استفاده قرار دهید و د رصورت نادید گرفتن این موضوع ممکن است گوشی شما بریک شود.

این مطلب را از دست ندهید   بی صدا کردن گوشی سونی
0/5 (0 نقد و بررسی)