نمایندگی تعمیر گوشی سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ویروسی شدن گوشی. در حال حاضر هیچ ویروس اندرویدی وجود ندارد و بعید است که گوشی سونی شما به این زودی ها به یک ویروس کامپیوتری واقعی آلوده شود. اما ویروس یک نوع بسیار خاص از بدافزار است، و انواع دیگری از بدافزارها وجود دارد که گوشی سونی شما می‌تواند به آنها آلوده شود، از جمله ابزارهای تبلیغاتی مزاحم، باج‌افزارها، ابزارهای ترسناک، جاسوس‌افزارها. با این وجود، بیشتر مردم هنوز هم بدافزار را یک ویروس می دانند. با در نظر گرفتن این موضوع، مراقب این علائم باشید که دستگاه اندرویدی شما نوعی بدافزار دارد.

ویروسی شدن گوشی

دریافت پیام مخاطبین از حساب های شما و ویروسی شدن گوشی

اگر دوستان، خانواده و همکاران گزارش دهند که پیام‌های اسپم دریافت می‌کنند، چند احتمال وجود دارد که بیشتر آنها خبر خوبی نیستند. تلفن شما ممکن است بدافزاری داشته باشد که حساب های ایمیل شما را ربوده باشد، یا ممکن است خود حساب ایمیل شما هک شود. در هر صورت، اگر از چندین نفر شنیدید که اتفاقی غیرعادی در ایمیل شما افتاده است، در نظر بگیرید که بدافزار دارید.

تبلیغات پاپ آپ زیاد

Adware همانطور که از نام آن پیداست نوعی بدافزار است که برای نمایش تعداد زیادی تبلیغات طراحی شده است. بیشتر ابزارهای تبلیغاتی مزاحم ظریف نیستند و بنابراین ممکن است پس از آلوده شدن متوجه افزایش چشمگیر تعداد پنجره های بازشو (معمولاً هنگام اجرای Chrome) شوید. بدتر از آن، برخی از ابزارهای تبلیغاتی مزاحم نیز ترسناک هستند – پیام هایی که مشاهده می کنید به شما هشدار می دهد که به بدافزار آلوده شده اید یا گوشی سونی شما به درستی کار نمی کند، و پیشنهاد می کند با پرداخت هزینه ای آن را تعمیر کنید.

این مطلب را از دست ندهید   رفع مشکل کار نکردن دوربین گوشی سونی Xperia Z2

برنامه های نا آشنا در گوشی سونی و ویروسی شدن گوشی

حتی اگر برنامه های زیادی روی گوشی سونی خود دارید، احتمالاً با اکثر برنامه هایی که در صفحه اصلی خود می بینید آشنا هستید. اگر نمادهای برنامه جدیدی را می‌بینید که نمی‌شناسید، ممکن است به این معنی باشد که بدافزار برنامه‌ها را بدون اجازه شما نصب کرده است.

خالی شدن باتری خیلی سریعتر از حد معمول

بدافزار به دلایل مختلفی می‌تواند باتری شما را به سرعت تمام کند، از جمله این که ممکن است فعالیت‌های آنلاین زیادی انجام دهد، و بدون توجه به صرفه‌جویی در باتری یا پردازنده تلفن شما، طراحی ضعیفی دارد. در نتیجه، نشانه مشابهی از بدافزار این است که تلفن شما حتی زمانی که کارهای سخت پردازشگر را انجام نمی دهید گرم شود.

استفاده از داده های بسیار بیشتر و ویروسی شدن گوشی

به همین ترتیب، بدافزار ممکن است باعث شود تلفن شما اطلاعات زیادی را در پس‌زمینه آپلود و دانلود کند، که می‌تواند باعث افزایش غیرمنتظره مصرف داده شما شود. مراقب مصرف داده خود باشید و اگر طرح تلفن همراه شما داده نامحدودی ارائه نمی دهد، مراقب اعلان محدودیت داده یا هزینه های اضافی باشید.

خراب شدن برنامه ها

اکثر برنامه‌های رایج احتمالاً اغلب خراب نمی‌شوند، بنابراین اگر اعلان‌هایی مبنی بر خراب شدن برنامه‌ها به طور مکرر مشاهده می‌کنید، به بدافزار مشکوک شوید. همانطور که قبلاً اشاره شد، بسیاری از بدافزارها طراحی ضعیف و باگ دارند و اغلب از ناسازگاری با سایر برنامه های رایج و خود اندروید رنج می برند. نتیجه نهایی: بدافزارها احتمالاً بیشتر از برنامه‌های قانونی که به استفاده از آنها عادت دارید خراب می‌شوند.

این مطلب را از دست ندهید   10 روش رفع خاموشی تصادفی گوشی

نحوه حذف ویروس از دستگاه اندرویدی

اگر تلفن شما برخی از علائم بدافزار را نشان می‌دهد و گمان می‌کنید که ممکن است آلوده شده باشید، چند مرحله وجود دارد که می‌توانید برای تمیز کردن تلفن خود و خلاص شدن از شر بدافزار انجام دهید.

پاک کردن کش

از آنجا که بدافزار اغلب به مرورگر وب شما حمله می کند، اولین چیزی که باید سعی کنید این است که کش مرورگر وب خود را پاک کنید. این می تواند بدافزارهای موجود در حافظه تلفن را از بین ببرد. مراحل خاص ممکن است بسته به مدل تلفنی که دارید کمی متفاوت باشد، اما باید بتوانید تنظیمات حافظه پنهان خود را به دنبال این مراحل پیدا کنید:

  1. برنامه تنظیمات را راه اندازی کنید.
  2. روی Apps ضربه بزنید.
  3. به لیست برنامه ها بروید (ممکن است لازم باشد روی مشاهده همه برنامه ها ضربه بزنید) و روی Chrome (یا هر مرورگری که استفاده می کنید) ضربه بزنید.
  4. روی Storage & cache ضربه بزنید.
  5. روی Clear cache ضربه بزنید.
  6. روی Manage space و سپس Clear All Data ضربه بزنید.

حذف برنامه های ناشناخته در حالت ایمن

بدافزار ممکن است نرم‌افزار مخربی را روی گوشی سونی شما نصب کرده باشد و حذف آن برنامه‌ها به روش معمول ممکن نباشد. در عوض، می‌توانید تلفن خود را در حالت ایمن راه‌اندازی مجدد کنید – که تلفن را با حداقل برنامه‌ها و سرویس‌ها راه‌اندازی می‌کند تا بتوانید قبل از اینکه بدافزار فرصتی برای راه‌اندازی پیدا کند، برنامه‌ها را حذف کنید.

روش راه‌اندازی حالت ایمن ممکن است بسته به مدل تلفن شما متفاوت باشد، بنابراین ممکن است لازم باشد برای اطلاع از روش دقیق گوشی سونی خود به جستجوی آنلاین بپردازید. اما این باید برای بسیاری از مدل‌ها کار کند: از صفحه قفل، دکمه روشن/خاموش را فشار داده و نگه دارید تا صفحه خاموش شدن ظاهر شود. روی دکمه خاموش/روشن ضربه بزنید و نگه دارید. پس از یک لحظه، باید گزینه راه اندازی مجدد گوشی سونی در حالت امن را مشاهده کنید. آن را انتخاب کنید.

این مطلب را از دست ندهید   ذخیره باتری با کاغذ دیواری سیاه گوشی سونی

وقتی تلفن در حالت ایمن راه اندازی مجدد می شود، برنامه های شخص ثالث (از جمله اکثر بدافزارها) غیرفعال می شوند. به دنبال برنامه های ناخواسته بالقوه بگردید و آنها را حذف کنید.

آیا می دانید: علت های اصلی دانلود نشدن برنامه ها

0/5 (0 نقد و بررسی)