نمایندگی تعمیر گوشی سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

کالبیره کردن آسان باتری گوشی چگونه انجام می‌شود؟ آیا نمی دانید چگونه باتری گوشی سونی هوشمند اندرویدی خود را کالیبره کنید؟ به دنبال پاسخی در مورد اینکه چرا کالیبراسیون باتری حتی ضروری است؟ خوب، اینها برخی از سوالاتی است که ما قصد داریم با کمک این مقاله به آنها پاسخ دهیم.

کالبیره کردن آسان باتری گوشی
کالبیره کردن آسان باتری گوشی

کالیبراسیون باتری چیست

سیستم عامل اندروید باید میزان باتری و میزان شارژ شما را پیگیری کند تا زمانی که پر یا خالی است به شما بگوید. مشکل این است که گاهی اوقات خراب می شود و شروع به نمایش داده های غیر واقعی می کند، که برای مثال باعث می شود تلفن قبل از رسیدن به 0 درصد خاموش شود. این اختلاف در داده ها نیز می تواند ناشی از افزایش سن باشد.

همه باتری‌ها با گذشت زمان تحلیل می‌روند و باتری قدیمی‌تر دیگر نمی‌تواند به اندازه زمانی که نو بود شارژ نگه دارد. با این حال، نرم‌افزاری که گوشی سونی شما اجرا می‌کند معمولاً هنگام نمایش وضعیت باتری روی صفحه، این کاهش را در نظر نمی‌گیرد.

کالیبره کردن باتری اندروید شما به سادگی به این معنی است که سیستم عامل اندروید این اطلاعات را تصحیح کند، بنابراین بازتابی از سطح واقعی باتری شما است. درک این نکته مهم است که این فرآیند عملاً خود باتری را کالیبره (یا بهبود) نمی‌کند. همچنین کالیبراسیون باتری باعث بهبود عمر باتری گوشی سونی شما نمی شود. این فقط به گوشی سونی کمک می کند تا آمار باتری را به طور دقیق نشان دهد.

چه زمانی باید باتری را کالیبره کنم

کالیبره کردن باتری کاری نیست که به طور منظم انجام دهید. همانطور که قبلا ذکر شد، کالیبراسیون باتری تنها یک هدف را بایگانی می کند: اطمینان از اینکه آمار باتری نمایش داده شده توسط تلفن منعکس کننده وضعیت واقعی باتری است. در صورتی که با هیچ مشکلی در گوشی سونی خود مواجه نیستید که آمار باتری اشتباه را به شما نشان می دهد، به احتمال زیاد نیازی به کالیبره کردن باتری نیست. در زیر شرایطی وجود دارد که ممکن است ایده خوبی باشد که باتری خود را کالیبره کنید.

  • تلفن هوشمند شما حتی پس از اینکه نشان داد شارژ کافی باقی مانده است ناگهان خاموش می شود.
  • اگر درصد شارژ شما برای مدت طولانی در یک نقطه ثابت باقی بماند.
  • گوشی سونی هوشمند شما واقعا قدیمی است و به نادرست بودن آمار باتری نشان داده شده مشکوک هستید.
این مطلب را از دست ندهید   آموزش رفع مشکل ارسال و دریافت فایل مدیا در واتساپ

قبل از اینکه باتری گوشی سونی هوشمند خود را کالیبره کنید

گاهی اوقات، تعویض باتری گوشی سونی هوشمندتان ساده تر (و بهتر) از شلاق زدن یک اسب پیر و تلاش برای کالیبره کردن آن است. انجام این کار در تلفن های هوشمند قدیمی که دارای باتری های قابل جابجایی بودند، آسان تر بود. در چنین دستگاه‌هایی، بررسی باتری برای آسیب/مشکلات مانند خاموش کردن دستگاه، برداشتن پوشش و بازرسی باتری آسان بود.

اگر چنین تلفنی در اطراف دارید، باید به دنبال برآمدگی یا نشتی باشید. در تصویر زیر می بینید که یک باتری معمولی در کنار باتری متورم چگونه به نظر می رسد.

در اکثر تلفن های هوشمند مدرن، برداشتن قاب پشتی گزینه ای نیست و هیچ راهی برای نگاه کردن به وضعیت فیزیکی باتری وجود ندارد. با این حال، یکی از روش‌های شناسایی باتری آسیب‌دیده در گوشی سونی‌ با باتری‌های غیرقابل جابجایی، بررسی این است که آیا دیگر روی میز صاف نمی‌نشیند یا خیر – وضعیتی که اغلب به دلیل بادکردن باتری ایجاد می‌شود.

علاوه بر این، کالیبره کردن باتری یک راه حل در همه شرایط آب و هوایی برای مشکلات مربوط به باتری نیست.

این به این دلیل است که چیزهای زیادی وجود دارد که می تواند باعث خرابی باتری شود. اگر تلفن شما شارژ نمی شود، ممکن است مشکلی در پورت وجود داشته باشد، بنابراین راهنمای ما را در مورد اینکه وقتی تلفن شارژ نمی شود چه کاری انجام دهید را بررسی کنید.

اگر اخیراً گوشی سونی خود را به نرم‌افزار جدیدی به‌روزرسانی کرده‌اید، و مشکلات مربوط به باتری بلافاصله پس از آن آشکار شده است، احتمالاً ناشی از سیستم‌افزار جدید است و نه خود باتری. در چنین سناریویی، بهتر است شما به سادگی منتظر بمانید تا برند اصلاحی را صادر کند.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش راه‌اندازی گوشی هوشمند اندرویدی
کالبیره کردن آسان باتری گوشی
کالبیره کردن آسان باتری گوشی

چگونه باتری گوشی سونی را کالیبره کنیم

فرآیند ذکر شده در زیر برای تمامی گوشی سونی اندرویدی قابل اجرا است. اگر صاحب دستگاه سونی هستید، اینجا را کلیک کنید.

  • گوشی سونی خود را کاملاً تخلیه کنید تا زمانی که خاموش شود.
  • دوباره آن را روشن کنید و بگذارید خودش خاموش شود.
  • گوشی سونی خود را به شارژر وصل کنید و بدون اینکه آن را روشن کنید، اجازه دهید شارژ شود تا زمانی که نشانگر روی صفحه نمایش یا LED 100 درصد نشان دهد.
  • شارژر خود را از برق بکشید
  • گوشی سونی خود را روشن کنید. این احتمال وجود دارد که نشانگر باتری 100 درصد را نشان ندهد، بنابراین شارژر را دوباره وصل کنید (گوشی سونی خود را روشن بگذارید) و شارژ را تا زمانی که روی صفحه نمایش 100 درصد نشان داده شود ادامه دهید.
  • گوشی سونی خود را از برق بکشید و آن را ریستارت کنید. اگر 100 درصد نشان داده نشد، شارژر را دوباره وصل کنید تا زمانی که روی صفحه نمایش 100 درصد باشد.
  • این چرخه را تکرار کنید تا زمانی که آن را بدون اتصال به برق راه‌اندازی کنید، 100 درصد (یا به همان اندازه که فکر می‌کنید نزدیک است) بگوید.
  • حالا بگذارید باتری شما تا 0 درصد تخلیه شود و اجازه دهید گوشی سونی شما دوباره خاموش شود.
  • یک بار دیگر بدون وقفه باتری را کاملا شارژ کنید و باید درصد باتری سیستم اندروید را ریست کرده باشید.

چگونه باتری گوشی سونی را کالیبره کنیم

گوشی سونی‌ دارای گزینه‌ای به نام «بازنشانی سریع» هستند که معمولاً توسط تکنسین‌ها برای کالیبره کردن تلفن‌هایی که آمار نادرست باتری را گزارش می‌کنند به آن دسترسی دارند. در اینجا نحوه استفاده از این گزینه برای کالیبره کردن باتری دستگاه های سونی آورده شده است.

  • از گوشی سونی هوشمند تا رسیدن به 5% استفاده کنید و مطمئن شوید که گوشی سونی شما به شارژر متصل نیست.
  • برنامه شماره گیر تلفن را باز کنید و کد زیر را وارد کنید: *#0228#.
  • یک منوی پاپ آپ با گزینه ای که می گوید شروع سریع ظاهر می شود.
  • Quick Start و سپس OK را فشار دهید.
  • منتظر بمانید تا نمایشگر دوباره روشن شود و بررسی کنید که آیا درصد باتری کاهش یافته است.
  • دوباره گوشی سونی را تا 100% شارژ کنید.
  • گوشی سونی را خاموش کنید و دوباره روشن کنید و سپس شارژر را از برق بکشید.
  • این مراحل را ۲، ۳ بار تکرار کنید
  • شارژر را دوباره وصل کنید و باتری را روی 100% قرار دهید، گوشی سونی را دوباره روشن کنید و شماره گیر را باز کنید و تایپ کنید: *#9900#.
  • به پایین بروید تا bin reset کنید و ضربه بزنید.
  • از منو خارج شده و گوشی سونی را ریستارت کنید.
این مطلب را از دست ندهید   محافظت از گوشی سونی خود در برابر هکرها

به یاد داشته باشید که انجام منظم این فرآیند توصیه نمی شود. حتی زمانی که باتری شما آنقدر تمام شده است که تلفن شما حتی روشن نمی شود، باتری شما همچنان شارژ ذخیره کافی برای جلوگیری از آسیب به سیستم دارد. اما شما نمی خواهید ببر را با چوب بکوبید. این فرآیند را حداکثر هر سه ماه یکبار انجام دهید. اگر بیشتر از این مورد نیاز باشد، مشکلات بزرگتری در دست دارید.

به طور واضح بگوییم: تخلیه کامل باتری برای آن مضر است. تلاش برای بارگذاری بیش از حد باتری نیز برای آن مضر است. خبر خوب این است که شارژ باتری ها زمانی که به حد مجاز خود رسیدند به طور خودکار خاموش می شوند و همیشه مقداری ذخیره وجود دارد حتی اگر تلفن شما روشن نشود. باز هم: این کار را فقط در صورت لزوم انجام دهید، زیرا تأثیر منفی بر عمر باتری دارد.

خودشه. آیا هیچ یک از این روش ها را برای کالیبره کردن باتری خود امتحان کرده اید؟ آیا راه دیگری برای رفع مشکلات باتری می شناسید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.

چرا گوشی ناگهان خاموش می‌شود؟ برای رفع این مشکل چه باید کرد؟ نظرات خود را با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

0/5 (0 نقد و بررسی)