نمایندگی تعمیر گوشی سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

به نظر شما برای انتقال فایل از گوشی‌های هوشمند به کامپیوتر و بالعکس چه روش‌هایی وجود دارند؟ کدامیک از این روش‌ها ساده‌تر، سریع‌تر و موثرتر است؟
مراحل انتقال فایل
ما قصد داریم که در این مقاله اختصاصی به بررسی این موضوع بپردازیم و روش‌های انتقال فایل از گوشی به کامپیوتر و بالعکس را به شما عزیزان معرفی کنیم.

روش اول: انتقال فایل با کابل USB
استفاده از کابل USB و اتصال دستگاه به کامپیوتر یکی از سنتی‌ترین و قدیمی‌ترین روش‌های موجود به منظور رد و بدل فایل مابین کامپیوتر و گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. بدین منظور باید مراحل زیر طی شوند.
در قدم اول باید نسبت به تهیه کابل USB سازگار با دستگاه خود وارد عمل شوید. عموما این کابل در دستگاه‌های هوشمند جدید به عنوان کابل شارژر و به صورت جداشدنی عرضه می‌شود.

برای مطالعه بیشتر: آموزش بازیابی پسورد وای فای (WiFi)

پیش از اتصال کابل مورد نظر به دستگاه خود اطمینان حاصل کنید که رم میکرو اس‌دی (Micro SD) گوشی یا تبلت شما به دستگاه متصل است. اگر دستگاه شما از حافظه جانبی بهره نمی‌برد نیازی به بررسی این موضوع وجود ندارد.

یک سر کابل USB مورد نظر را به کامپیوتر یا لپ‌تاپ‌تان متصل کرده و سر دیگر آن را به پورت اتصال گوشی یا تبلت خود متصل کنید. قفل صفحه نمایش دستگاه خود را باز کنید. مشاهده خواهید کرد که نوتیفیکیشنی مانند تصویر فوق بر روی دستگاه هوشمندتان نمایان می‌شود.

انگشت خود را بر روی این نوتیفیکیشن قرار داده و به سمت پایین بکشید. حال گزینه “Connected as a media device” را انتخاب کنید.

این مطلب را از دست ندهید   علت های اصلی دانلود نشدن برنامه ها

حال گوشی یا تبلت خود را بر روی میز قرار داده و در کامپیوترتان به بخش My Computer یا This PC مراجعه کنید. مشاهده خواهید کرد که یک درایو جدید در این بخش اضافه می‌شود که مربوط به دستگاه هوشمند شماست. بر روی این درایو دابل کلیک کنید تا محتوای آن قابل مشاهده شود.

با ورود به این بخش دو درایو مجزا را مشاهده خواهید کرد. البته این دو درایو در شرایطی نمایان می‌شوند که دستگاه شما از حافظه جانبی پشتیبانی کرده و به رم میکرو اس‌دی مجهز باشد. در غیر این صورت تنها یک درایو را در این قسمت مشاهده خواهید کرد که مربوط به حافظه داخلی دستگاه شماست. با فرض اینکه گوشی یا تبلت شما از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنید پیش می‌رویم. یکی از دو درایو موجود مربوط به حافظه داخلی بوده و درایو دیگر مربوط به حافظه جانبی دستگاه می‌شود. درایو با عنوان Phone مربوط به حافظه داخلی دستگاه است و درایو Card محتوای رم میکرو اس‌دی را در بر می‌گیرد.

وارد مسیر مورد نظرتان شوید که فایل‌های مد نظر برای انتقال از گوشی به کامپیوتر در آن‌ قسمت ذخیره شده‌اند. این فایل‌ها را کپی کرده و بر روی حافظه کامپیوترتان پیست (Paste) نمایید. به منظور انتقال فایل از کامپیوتر به حافظه داخلی یا رم میکرو اس‌دی دستگاه موبایلی خود هم فرآیند کپی و پیست مورد نظر به شکل برعکس انجام می‌شود.

پس از اتمام رد و بدل فایل، وارد بخش تنظیمات یا Settings دستگاه خود شده و گزینه USB Storage را غیرفعال کنید.

حال می‌توانید کابل USB از کامپیوتر و گوشی هوشمندتان جدا کنید.

این مطلب را از دست ندهید   انواع حسگرهای موقعیتی گوشی های هوشمند

«ادامه دارد…»

0/5 (0 نقد و بررسی)