نمایندگی تعمیر گوشی سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

داغ شدن موبایل سونی

گاهی اوقات هنگام کار با گوشی متوجه داغ شدن بیش از حد آن می شوید. این پیشامد به دلایل مختلفی بوجود می آید. استفاده نادرست از گوشی یا تبلت سونی از علل بارز این پدیده هستند. البته همیشه داغ شدن مربوط به استفاده نادرست از گوشی یا تبلت نبوده و مواردی مانند وجود مشکل در خود گوشی نیز باعث بروز چنین معضلاتی خواهد شد. در این حالات باید در رفع مشکل کوشید چراکه داغ شدن موبایل سونی می تواند صدمات جبران ناپذیری به گوشی وارد می کند.
گرم شدن گوشی در مواردی عادی و به دور از نگرانی است . اما اگر دفعات داغ شدن بالا رفته و میزان گرما غیر عادی باشد، باید به وجود اشکال در گوشی و انجام اقدامات لازم روی آورد.


• دلایل داغ شدن موبایل سونی

زمان استفاده از گوشی و اجرای دستورات و بازی ها و ….فعل و انفعالاتی در دستگاه شما پیش می آید. برای اجرای فرمان ها در گوشی ،نیاز به جریان الکتریسیته بوده که این نیرو برای اجرای فرمان ها ی مورد استفاده ، تولید حرارت و گرما می کند. بر اساس شدت و حجم فرمان اجرا شده ، حرارت ایجاد شده بیشتر می شود. بنابراین وجود گرما و داغ شدن گوشی امری طبیعی است. اما داغ شدن موبایل سونی به میزان بالا دیگر غیر طبیعی و به دلایل نرم افزاری و یا سخت افزاری مختلفی امکان بروز دارد. با بررسی این دلایل از ایجاد خسارت غیر قابل بازگشت جلوگیری می کنیم.

• اشکال در باتری شارژر و گوشی

در بعضی از موارد با وجود پردازش سبک ،باز هم گوشی داغ می شود. دلایل مختلف بروز این مشکل ، وجود ایراد در باتری موبایل ، معیوب بودن باتری و باتری غیر اورجینال باعث داغ شدن موبایل سونی شوند.
دیگر موارد مشکل آفرین ، استفاده از شارژر نامناسب برای شارژ گوشی است. اجتناب از شارژ کردن گوشی با شارژ هایی که مختص گوشی شمانبوده ، اقدامی ضروری است . باقی ماندن گوشی به برق با وجود تمام شدن فرآیند شارژ ،نیز عاملی برای داغ شدن گوشی بوده و بهتر آن است که با تمام شدن شارژ ،گوشی را از جریان برق جدا کنید.

این مطلب را از دست ندهید   بازیابی اطلاعات گوشی سونی

• اجرای برنامه های پس زمینه و وای فای

روشن ماندن دائم وای فای موبایل نیز باعث داغ شدن گوشی می شود. وظیفه ی وای فای گوشی تبادل اطلاعات دائمی مانند برنامه های پس زمینه است. همچنین اجرای بیش از حد برنامه های پس زمینه نیز دلیلی بر بوجود آمدن گرمای بیش از حد در گوشی می شود.
تعداد بالاتر برنامه های پس زمینه ی در حال اجرا باعث ایجاد گرمای زیادی در گوشی می شود.محدود کردن برنامه های پس زمینه ی گوشی و خاموش نگه داشتن گوشی راهکاری برای جلوگیری از داغ شدن دستگاه شما ست.

• قاب محافط موبایل نامناسب

در قاب های گوشی ایی که محفظه ورود و خروج هوا محدود بوده ، احتمال بالا رفتن دمای دستگاه و داغ شدن موبایل سونی بسیار شدت خواهد گرفت. استفاده از این قاب ها را محدود کنید. گاهی اوقات قاب های ضخیم نیز دلیلی بر بروز گرمای بیش از حد در گوشی است .

• اجرای بازی ها و برنامه ها سنگین

اجرای برنامه ها بازی های سنگین نیز موجب داغ شدن گوشی می شود ،چرا که چنین برنامه هایی با درگیر کردن منابع گوشی باعث بروز حرارت شده و میزان داغی گوشی با نوع برنامه اجرا شده رابطه ای مستقیم دارد.
در زمان بازی با گوشی ، منابع گوشی شما به طور دائم در حال استفاده بوده و باعث خروج حرارت زیادی از دستگاه ، به خصوص زمانی که سخت افزار آن برای اجرای بازی ضعیف باشد ،گوشی به مراتب بیشتر داغ خواهد شد.

• وجود ویروس ها و نرم افزارهی مخرب

اگویروسی شدن دستگاه ،موجب اختلال عملکرد دستگاه می شود. بد افزار ها از عوامل اساسی داغ شدن موبایل سونی بوده ،بطوریکه با افزایش میزان پردازش در گوشی و در گیری منابع گوشی توسط بد افزار ها، حرارت گوشی بالا می رود .
توجه به امنیت گوشی ،هنگام نصب نرم افزار،عدم استفاده از نرم افزار ها با منابع ناشناخته از فاکتورهای مهم در کاهش حرارت بالا در گوشی است.

این مطلب را از دست ندهید   یک برنامه در تلفن هوشمند من به درستی کار نمی کند

مقالات مرتبط :

تغییر اپلیکیشن پیش فرض در سیستم عامل اندروید

0/5 (0 نقد و بررسی)