نمایندگی تعمیر گوشی سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بازیابی اطلاعات گوشی سونی

بازیابی اطلاعات گوشی سونی به دو روش استفاده از برنامه های بک آپ و ریکاوری امکان پذیر است.امروزه گوشی ها مرکز ذخیره ی اطلاعات کاربران بوده و بازیابی داده های از دست رفته حائز اهمیت است ،مورد قابل توجه در این راه نه تنها میزان بازیابی اطلاعات، بلکه زمان مناسب بازیابی اطلاعات است .
• علل نیاز به بازیابی اطلاعات گوشی سونی
به دلایل متفاوتی نیاز به این امر پیش می آید مسائلی از قبیل اشتباهات سهوی یا عمدی که موجب خدشه دار شدن اطلاات می شود یا انتخاب گزینه ی بازگشت به تنظیمات کارخانه که تمام اطلاعات کاربر را از گوشی پاک کرده و یا نصب یک برنامه ی نامطمئن، ویروس یا بدافزاری که اطلاعات گوشی را در معرض خطر قرار می دهد.
• طریقه ی بازیابی اطلاعات گوشی سونی
برای بازگردان اطلاعات در این گوشی دو راه داریم:
o بک آپ گیری قبل از هر کاری لازم بوده تا در صورت بروز هر مشکلی بتوان ان ها را باز گرداند.
o استفاده از نرم افزارهای ریکاوری که به صورت آنلاین و به صورت APPروی گوشی ها قابل نصب هستند.

• در بازیابی اطلاعات گوشی سونی به چه نکاتی باید توجه کرد

مورد اول ،ذخیره نکردن اطلاعات مهم روی گوشی، چه گوشی گم شده ،یا مورد دستبرد واقع شده ویا در بهترین حالت مورد حمله ی بدافزار واقع شود و تنها راه باز گشت به تنظیمات کارخانه باشد در اینصورت تمام اطلاعات پاک خواهد شد. با بک آپ گیری از داده های خود ،در صورت بروز مشکل ،نگرانی شما را تهدید نمی کند.
مورد دوم ،کمک یک متخصص در انتخاب برنامه ی ریکاوری ، چرا که به دلیل افزایش بدافزارها، امکان عملکردی مشابه برنامه های بدافزاری وجود داشته ویا اینکه برنامه توانایی کافی در بازیابی اطلاعات گوشی را نداشته باشد.
• میزان بازیابی اطلاعات
ارتباط مستقیمی بین حجم اطلاعات موبایل با میزان بازیابی اطلاعات گوشی است. بک آپ گیری اطمینان کامل بازگردانده شدن اطلاعات را به ما داده اما در بازیابی با برنامه ی ریکاوری احتمال عدم بازگردانده شدن کامل اطلاعات مورد نیاز وجود دارد.

این مطلب را از دست ندهید   راهنمای تعمیر کابل میکروفون گوشی سونی Xperia Z5

• بک آپ برای بازیابی اطلاعات گوشی سونی

بک آپ در اصطلاح کامپیوتری به مفهوم پشتیبان گیری از اطلاعات(کپی گرفتن اطلاعات ) است. سونی تا قبل از ۲۰۱۵ برنامه ای با نام Backup & Restore را در تولیدات خود جای داده بود که به دلیل نا کارآمد بودن، مجبور به حذف آن از گوشی های خود شد. پس از معرفی تخصصی گوشی های ۲۰۱۵،با اضافه کردن بخش پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات به تنظیمات گوشی سونی ، با حذف اطلاعات و اسناد ،دستگاه خود به خود دسترسی ما را به آن ها غیر ممکن کرده ،اما اطمینان از وجود برنامه ی پشتیبان و بروز رسانی های متناوب آن در افزایش کارایی و محبوبیت این گوشی بسیار تاثیر گذار بوده است .

برای پشتیبان گیری به صورت اتوماتیک Backup & Restore در بازیابی اطلاعات گوشی سونی با رفتن به تنظیمات دستگاه و انتخاب بخش Backup & Restore و بعد از آن روشن کردن گزینه ی Automatic Backup انجام می شود ، در این مرحله شما با انتخاب محل ذخیره ی اطلاعات بک آپ گیری شده ،بر اساس نظر خود محل، زمان و مکان خاص پشتیبان گیری را اعلام می کنید .
برای پشتیبان گیری به صورت دستی با رفتن به تنظیمات دستگاه و بخش Backup & Restore و انتخاب گزینه ی More ،بعد از باز شدن این قسمت ، انتخاب گزینه ی Manual Backup را انجام داده سپس ابتدا محل ذخیره، انتخاب اطلاعات مورد نظرتان به صورت دستی ودر نهایت با انتخاب گزینه ی Edit Backup File در این بخش ،توانایی ویرایش نسخه های پشتیبان گیری شده را دارید.

این مطلب را از دست ندهید   روت کردن گوشی سونی

• چگونه می توان اطلاعات را بازیابی کرد؟

برای بازیابی اطلاعات گوشی سونی با رفتن به بخش تنظیمات ،سپس بخش Backup & Restore و انتخاب گزینه ی Restore Data اطلاعات و اسناد را به همین راحتی بازگردانید.
• استفاده از نرم افزارهای ریکاوری
به دنبال حذف شدن خواسته یا ناخواسته ی اطلاعات در اثر پیشامددهای متفاوت ،تفکر متخصان در زمینه ی تولید برنامه های مختلف بازیابی اطلاعات رشد و توسعه یافت و آنها موفق به ساخت برنامه های ریکاوری (از جمله برنامه هایی که هم قابل نصب بر روی گوشی بوده و هم بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ و سایر دیوایس ها )شدند.نرم افزارهای ریکاوری به صورت رایگان و هزینه دار در بازار موجودند.

دانستن این نکته مهم است که گاهی نرم افزارهای رایگان برای بازیابی اطلاعات گوشی سونی به ضرر گوشی تمام شده چرا که در حکم یک بدافزار توانایی مختل کردن سیستم گوشی را دارد. بطور قاطعانه و با اطمینان نمی توان در مورد باز گرداندن کامل اطلاعات توسط نرم افزار ریکاوری نظر داد .
• روش کار نرم افزارهای ریکاوری
پس از نصب نرم افزار ، با مشخص کردن و علامت زدن اطلاعات مورد نظر (پیام ها، برنامه ها، شماره ها، عکس ها، ویدئو و ….) عملیات باز گردانی اطلاعات به صورت خودکار و تا حد توانش انجام می شود.
کارشناسان و مشاوران ما در زمینه ی معرفی بهترین راهکارها در حل مسائل در کنار شما هستند.

مقالات مرتبط :

آیا بازیابی اطلاعات گوشی خاموش امکان پذیر است؟

0/5 (0 نقد و بررسی)