نمایندگی تعمیر گوشی سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

افزایش دوام باتری گوشی چگونه انجام می‌شود؟باتری گوشی سونی‌های هوشمند برای همیشه دوام نمی‌آورند و برخی از دستگاه‌ها زمان روشن شدن صفحه نمایش تقریباً خجالت‌آوری دارند. این صفحه‌نمایش‌های بزرگ و دلپذیر AMOLED و LCD و اپلیکیشن‌های مالیات‌دهنده، باتری شما را خالی می‌کنند، اما کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید در پشت صحنه انجام دهید تا اندروید خود را طولانی‌تر کند. بیایید نحوه افزایش باتری گوشی سونی هوشمند خود را بررسی کنیم.

افزایش دوام باتری گوشی
افزایش دوام باتری گوشی

باتری های اندروید چگونه کار می کنند

اول، برخی پس‌زمینه: بیشتر گوشی سونی‌های هوشمند دارای باتری لیتیوم یونی یا باتری لیتیوم پلیمری هستند. هر دو در واقع لیتیوم یون هستند، و به این ترتیب، “حافظه” ندارند، به این معنی که می توانید آنها را از هر سطحی شارژ کنید – لازم نیست قبل از شارژ آنها را کاملاً تخلیه کنید – و ندارید. تا آنها را تا 100 درصد شارژ کنید.

در واقع، این نوع باتری ها از مشکلات ولتاژ پایین رنج می برند، بنابراین در واقع بهتر است آنها را تا حدی شارژ کنید (مثلاً از 20 درصد تا 90 درصد) تا شارژ کامل و تخلیه کامل آنها. با این حال، مراقبت از باتری همیشه برای بحث باز است، بنابراین برای هر نکته پذیرفته شده کسی وجود دارد که می گوید تفاوتی ندارد. فقط مواردی را پیدا کنید که برای شما کار می کنند و می توانید باتری دستگاه Android خود را افزایش دهید.

با ناراحتی ما، اکثر دستگاه‌هایی که امروزه عرضه می‌شوند، باتری قابل جابجایی ندارند. به نظر می رسد به این زودی ها تغییر نخواهد کرد. و علیرغم اینکه اکثر آنها نزدیک به 3000 میلی آمپر ساعت هستند، آنها هنوز باید بهینه شوند، به خصوص برای بازی های جدید. از برخی از نکات زیر استفاده کنید و واقعاً از گوشی سونی هوشمند خود نهایت استفاده را ببرید.

چگونه باتری گوشی را خیلی سریع شارژ کنیم؟ مطالعه مقاله « راهنمای سریع شارژ شدن باتری گوشی سونی » می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

کاغذ دیواری سیاه می تواند باتری را افزایش دهد

اگر گوشی سونی شما صفحه نمایش AMOLED دارد (مانند اکثر دستگاه های سامسونگ)، از پس زمینه تیره رنگ استفاده کنید. کاغذ دیواری سیاه می تواند عمر باتری را افزایش دهد زیرا صفحه نمایش AMOLED تنها پیکسل های رنگی را روشن می کند. پیکسل‌های سیاه روشن نمی‌شوند، بنابراین هرچه پیکسل‌های سیاه بیشتر یا پیکسل‌های تیره‌تر بیشتر باشد، برای روشن کردن آن‌ها به انرژی کمتری نیاز است.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه رفع خرابی سیستم Sony Xperia XZs

برای دانلود والپیپر کاملا مشکی روی لینک اینجا ضربه بزنید.

  • اکنون تصویر را ذخیره کرده و وارد تنظیمات خود شوید.
  • از آنجا روی Wallpaper ضربه بزنید، Choose wallpaper را بزنید و به پایین به گالری بروید.
  • باید بتوانید تصویر زمینه سیاهی را که به تازگی ذخیره کرده اید پیدا کنید.
  • تنظیم را روی کاغذدیواری و صفحه قفل بزنید.

حالت چرت زدن یکی از روش های افزایش دوام باتری گوشی

حالت Doze از زمان اندروید مارشمالو وجود داشته است، اما با نسخه های جدیدتر اندروید بهبود یافته است. قبلاً، Doze فقط زمانی کار می کرد که تلفن هوشمند برای مدتی ثابت باشد. اما اکنون، می‌تواند هنگام جابه‌جایی (مثلاً در کیف یا جیب شما، زمانی که در حال حرکت هستید) کار کند. فقط باید صفحه نمایش خاموش باشد تا کار کند.

حالت Doze اساساً فقط چیزهایی را که استفاده نمی کنید بسته به مدت زمانی که از لمس تلفن خود می گذرد خاموش می کند. اتصال شبکه قطع می شود و همگام سازی فقط در فواصل زمانی خاص انجام می شود. وقتی حتی برای مدت طولانی‌تری از تلفن خود دور هستید، موارد بیشتری متوقف می‌شوند، مانند GPS، اسکن Wi-Fi و همه همگام‌سازی‌ها.

افزایش دوام باتری گوشی
افزایش دوام باتری گوشی

دستیار گوگل را خاموش کنید

تلفن خود را از گوش دادن همیشه متوقف کنید. Google Assistant یک ویژگی فوق العاده و اغلب بسیار کاربردی است. مشکل این است که می تواند باتری شما را خراب کند. به خصوص اگر واقعاً از آن استفاده نمی کنید یا فقط گاهی اوقات از آن استفاده می کنید.

از منوی تنظیمات خود به Google>Search بروید و روی عنوان Google Assistant>Settings ضربه بزنید. در صفحه بعد، دستگاه خود را انتخاب کنید و برای عمر باتری بیشتر، دستیار Google را خاموش کنید.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش حرفه ای شدن واتس اپ

اجازه ندهید برنامه های شما از زمان خود عقب بمانند

برنامه های خود را به روز نگه دارید. دلیلی وجود دارد که توسعه دهندگان دائماً برنامه ها را به روز می کنند و بیشتر اوقات برای بهینه سازی حافظه یا باتری است. به روز نگه داشتن برنامه های خود به این معنی است که بهترین بهینه سازی های موجود را دارید. به همین ترتیب، برنامه‌های قدیمی را که دیگر استفاده نمی‌کنید حذف کنید، زیرا ممکن است فرآیندهای پس‌زمینه‌ای را اجرا کنند که باعث کاهش رم و عمر باتری می‌شود.

هنگامی که از به‌روز بودن برنامه‌هایتان مطمئن شدید، می‌توانید آن‌ها را به صورت جداگانه مرور کنید و بررسی کنید که آیا برای عمر باتری بهینه شده‌اند یا خیر. این را می توان خیلی سریع انجام داد. فقط به تنظیمات خود بروید و روی باتری ضربه بزنید. از آنجا دکمه منو (سه نقطه در سمت راست بالای صفحه نمایش خود) را فشار دهید و به بهینه سازی باتری بروید. از آنجا می توانید ببینید که کدام برنامه ها بهینه شده اند و آنها را تغییر دهید. شما فقط می توانید برنامه های غیر ضروری سیستم را تغییر دهید. برای مشاهده نحوه انجام این کار، ویدیوی زیر را تماشا کنید.

از نسخه‌های Lite یا Go برنامه‌ها استفاده کنید

برای صرفه جویی در مصرف باتری، بدون ذکر اطلاعات تلفن همراه، می توانید از نسخه های Lite برنامه های محبوب یا حتی مجموعه جدید برنامه های سبک وزن «Go» Google استفاده کنید. اینها به ویژگی های اساسی خود کاهش یافته و به گونه ای طراحی شده اند که ساده تر و مقرون به صرفه تر از همتایان کامل خود باشند. فیس‌بوک و مسنجر هر دو دارای برنامه‌های Lite در فروشگاه Play هستند.

Skype همچنین یک برنامه Lite در فروشگاه Play دارد، اما ممکن است ناپایدار باشد زیرا از نظر فنی منتشر نشده است. شبکه های اجتماعی مانند توییتر و اینستاگرام نیز نسخه های Lite را برای دانلود در دسترس دارند.

این مطلب را از دست ندهید   تلفن عجیب رفتار می کند و در مورد آن چه باید کرد
افزایش دوام باتری گوشی
افزایش دوام باتری گوشی

از Greenify استفاده کنید

برخلاف بسیاری از برنامه های اندرویدی که ادعا می کنند عملکرد را بهینه می کنند و عمر باتری را افزایش می دهند، Greenify در واقع کار می کند. Greenify به شما این امکان را می دهد که سایر برنامه ها را زمانی که در حال استفاده نیستند در حالت خواب زمستانی قرار دهید و از عملکرد آنها در پس زمینه جلوگیری کنید.

این کار منابع سیستم را آزاد می کند و عملکرد باتری را افزایش می دهد، اما نیاز به کمی تفکر دارد. برای اینکه Greenify موثر باشد، نمی‌توانید همه برنامه‌های نصب شده را به حالت خواب زمستانی درآورید. اما از آنجایی که برنامه‌های اندرویدی زیادی وجود دارند که اقداماتی را انجام می‌دهند که شما نمی‌دانید یا لزوماً می‌خواهید، این ابزار مفیدی است.

این می تواند در بسیاری از موقعیت ها مفید باشد. برای مثال، ممکن است از برنامه آمازون برای جستجوی چیزهایی برای خرید استفاده کنید، اما نمی خواهید در پس زمینه کار کند یا اعلان ارسال کند. ممکن است برنامه های دیگری در دستگاه Android شما بدون دلیل موجه در پس زمینه کار کنند. Greenify با فرستادن این برنامه‌ها به حالت خواب زمستانی، این کار را متوقف می‌کند، که تأثیر آن‌ها بر سیستم را کاهش می‌دهد و درعین‌حال باعث بهبود عملکرد باتری می‌شود.

از روشنایی تطبیقی یا خودکار استفاده نکنید

از روشنایی خودکار نمایشگر استفاده نکنید. ممکن است مفید به نظر برسد، اما روشنایی خودکار معمولاً روشن‌تر از آن چیزی است که واقعاً نیاز دارید. بهتر است به صورت دستی روشنایی را روی سطحی کم اما راحت تنظیم کنید و در صورت لزوم آن را افزایش دهید. این یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود عمر باتری است، زیرا صفحه نمایش یکی از بزرگترین مکش‌های باتری است.

برای اطمینان از اینکه روشنایی تطبیقی/خودکار شما خاموش است، در بسیاری از دستگاه ها به تنظیمات > نمایشگر بروید و روشنایی تطبیقی ​​را تغییر دهید.

0/5 (0 نقد و بررسی)