نمایندگی تعمیر گوشی سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

سونی‌ها قابلیتی دارند که با استفاده از آن می‌توان به شکل بی‌سیم فایل‌های مورد نظر را از سونی به کامپیوتر و برعکس منتقل کنند.
روش دوم: استفاده از قابلیت همگام‌سازی از طریق وای‌فای (WiFi Sync)
بدین منظور باید حتما سیستم عامل سونی شما بالاتر از آی او اس 5 بوده و ابزار iTunes در کامپیوتر یا لپ‌تاپ‌تان نصب باشد. با استفاده از این روش فایل‌هایی نظیر تصاویر، ویدئوها، فایل‌های صوتی و … قابل انتقال خواهند بود.


به منظور استفاده از این قابلیت ابتدا وارد بخش تنظیمات یا Settings شوید.

سپس گزینه “General” و پس از آن “iTunes Sync” را انتخاب کنید.

حال باید گزینه “Sync Now” را انتخاب کنید.

با انتخاب این گزینه فرآیند مورد نظر انجام می‌شود.

برای مطالعه بیشتر :آیا امکان انفجار گوشی با برقراری تماس وجود دارد؟

روش سوم: استفاده از ایمیل
در این روش از ایمیل به منظور رد و بدل فایل‌های مورد نظر استفاده می‌شود.
در مرحله اول نیاز است که شما به یک شبکه وای‌فای یا موبایل دیتا متصل شوید که از سرعت خوبی هم برخوردار باشد.

حال فایل‌های مورد نظرتان را برای آدرس ایمیل خودتان ارسال کنید.

با استفاده از کامپیوتر خود به شبکه وای‌فای متصل شده و نسبت به بررسی ایمیل دریافتی خود وارد عمل شوید.

تمامی فایل‌های ضمیمه شده در ایمیل دریافتی را بر روی کامپیوترتان ذخیره کنید.

روش چهارم: استفاده از کارت‌خوان
این روش تنها در شرایطی کاربرد دارد که گوشی یا تبلت شما از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی به عمل آورده و فایل‌های مد نظرتان در این بخش ذخیره شده باشند.
شما می‌توانید با خارج کردن حافظه جانبی گوشی یا تبلت خود و اتصال آن به کارت‌خوان لپ‌تاپ نسبت به رد و بدل فایل‌های ذخیره شده در آن مابین کامپیوتر و گوشی یا تبلت خود وارد عمل شوید. این روش هم یکی از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌های موجود به منظور رد و بدل فایل مابین کامپیوتر و دستگاه‌های هوشمند موبایلی محسوب می‌شود. دقت داشته باشید که در این روش هیچ نیازی نسبت به استفاده از شبکه وای‌فای و موارد این چنینی وجود ندارد.

عموما لپ‌تاپ‌ها شیار کارت‌خوانی به همراه دارند و می‌توان مستقیما قطعاتی نظیر رم میکرو اس‌دی و … را به آن‌ها متصل کرد. اما کامپیوترهای رومیزی از این شیار بهره‌مند نیستند. اگر قصد دارید که فایل‌های مورد نظرتان را مابین گوشی و یک کامپیوتر این چنینی رد و بدل کنید می‌توانید از قطعاتی نظیر رم ریدر (RAM Reader) استفاده کنید.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش اتصال موبایل اندرویدی به تلویزیون

روش پنجم: استفاده از قابلیت بلوتوث
با استفاده از قابلیت اتصال بلوتوث هم می‌توان به رد و بدل فایل مابین یک دستگاه موبایلی و لپ‌تاپ یا کامپیوتر پرداخت. بدین منظور لازم است که مراحل زیر طی شوند.
ابتدا اتصال بلوتوث تبلت یا گوشی هوشمند خود را فعال کنید.

لپ‌تاپ‌ها به طور پیش فرض قابلیت اتصال بلوتوث را ارائه می‌کنند اما اگر قصد رد و بدل فایل مابین دستگاه موبایلی و کامپیوتر رومیزی خود را داشته باشید باید نسبت به خرید قطعه‌ای الکترونیکی با نام “آداپتور بلوتوث” (Bluetooth Adapter) وارد عمل شوید. آداپتورهای بلوتوث عموما قیمت‌های مختلفی را به همراه دارند. این آداپتورها که دارای پورت اتصال USB هستند به کامپیوترتان متصل شده و آن را قادر به رد و بدل فایل از طریق اتصال بلوتوث می‌کنند.

در این مرحله باید نسبت به قابل مشاهده بودن بلوتوث کامپیوترتان اطمینان حاصل کنید. بدین منظور وارد بخش Control Panel شده و گزینه Network and Internet Sharing را انتخاب کنید. نهایتا وارد بخش Bluetooth Devices شوید. دقت داشته باشید باید به مانند تصویر فوق تیک گزینه نمایش داده شده در کادر قرمز رنگ زده شده باشد. در غیر این صورت هیچ دستگاهی قادر به شناسایی بلوتوث کامپیوترتان نخواهد بود. همچنین به منظور رد و بدل فایل مابین دو دستگاه مورد نظر نباید فاصله آن‌ها زیاد شود. به طور استاندارد این فاصله باید کمتر از 9.1 متر باشد.

در تبلت یا گوشی اندرویدی خود به مسیر فایل مورد نظر به منظور انتقال مراجعه کنید. شما می‌توانید تمامی فایل‌های مورد نظر برای انتقال را به یک پوشه جدید منتقل کرده و نهایتا تمامی محتوای آن پوشه را از طریق اتصال بلوتوث به کامپیوتر یا لپ‌تاپ‌تان منتقل کنید.

پس از انتخاب فایل یا فایل‌های مورد نظرتان به دنبال گزینه‌ای نظیر Share یا Send بگردید و آن را انتخاب کنید.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش فرمت کردن کارت حافظه در اندروید، ویندوزفون، مک، ویندوز

سپس گزینه “Via Bluetooth” را انتخاب کنید تا فایل‌های مورد نظر از طریق اتصال بلوتوث رد و بدل شوند.

حال تبلت یا گوشی شما شروع به جستجو به منظور یافتن دستگاه‌هایی می‌کند که با بلوتوث فعال در محدوده مورد نیاز موجود هستند. اگر در پنجره پاپ‌آپ نمایان شده گزینه‌ای با عنوان More Devices موجود بود این گزینه را انتخاب کنید.

حال گزینه All Devices را انتخاب کنید تا تبلت یا گوشی هوشمند شما نام تمام دستگاه‌های مختلف با قابلیت بلوتوث فعال موجود در محیط پیرامونتان را نمایش دهد.

حال دستگاه مورد نظرتان را انتخاب کنید.

یک پیغام هشدار برای دستگاهتان ارسال می‌شود که باید با آن موافقت کنید.

به محض موافقت کردن با این پیغام، فایل‌های مورد نظرتان برای دستگاه انتخاب شده ارسال می‌شوند.

روش ششم: استفاده از قابلیت CDMA در دستگاه‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند
در این روش از قابلیت CDMA به منظور رد و بدل فایل‌هایی نظیر لیست مخاطبین، تصاویر و .. استفاده می‌شود. بدین منظور باید از یک کابل USB دیتا لینک (Data Link) سازگار با دستگاه هوشمندتان استفاده کنید. این کابل‌ها عموما به همراه یک CD ارائه می‌شود. این CD را در کامپیوتر مورد نظرتان قرار داده درایورهای موجود در آن را نصب کنید. سپس با استفاده از لینک زیر نسبت به دانلود ابزار BitPim وارد عمل شوید.

پس از دانلود ابزار BitPim آن را بر روی کامپیوترتان نصب کنید. حال این ابزار را اجرا کرده و با استفاده از کابل نامبرده شده، دستگاه خود را به کامپیوتر متصل کنید. در این شرایط ابزار BitPim به طور اتوماتیک دستگاه هوشمند موبایلی‌تان را شناسایی می‌کند. حال به راحتی می‌توانید به رد و بدل فایل و اطلاعات مابین دستگاه موبایلی و کامپیوتر خود بپردازید.
شما با انتخاب گزینه View و سپس View Filesystems می‌توانید به تنظیمات پیشرفته‌تری نیز دست پیدا کنید. با مراجعه به این بخش امکان رد و بدل فایل‌های دیگر همچون فایل‌های ویدئویی، موزیک‌ها و … نیز فراهم می‌شود.

روش هفتم: استفاده از کد QR
در این روش از کدهای QR به منظور رد و بدل فایل مابین گوشی و کامپیوتر استفاده می‌شود. در این روش می‌توان نوشته‌ها، تصاویر و یا لینک‌های خاصی را از مرورگر کامپیوتر به گوشی انتقال داد. بدین منظور اپلیکیشن و ابزار سازنده کدهای QR را بیابید. با استفاده از این اپلیکیشن برای لیک یا تصاویر مورد نظرتان یک بارکد اختصاصی تعریف می‌کند. سپس با استفاده از اپلیکیشن مربوط به آن در گوشی یا تبلت خود بارکد مورد نظر را اسکن می‌کنید و نهایتا قادر خواهید بود که به فایل‌های مورد نظر دسترسی پیدا کنید.

این مطلب را از دست ندهید   خرابی در دوربین گوشی سونی

روش هشتم: استفاده از سرویس دراپ‌باکس (Dropbox)
با استفاده از سرویس ذخیره‌سازی ابری دراپ‌باکس هم می‌توانید فایل‌های مورد نظرتان را مابین کامپیوتر و لپ‌تاپ رد و بدل کنید. بدین منظور کافیست که مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.
ابتدا از طریق مرورگر کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود وارد سایت دراپ‌باکس شوید.

برنامه دراپ‌باکس را در کامپیوتر خود دانلود و نصب کنید.

پس از نصب برنامه دراپ‌باکس، آن دسته از فایل‌هایی که قصد دارید از طریق این سرویس آن‌ها را از کامپیوتر به دستگاه موبایلی خود منتقل کنید انتخاب کرده و به پوشه مربوط به این برنامه منتقل کنید. مسیر پیش فرض مورد نظر بدین شکل است:

“C:\Users\<your user name>\Dropbox”

حال اپلیکیشن دراپ‌باکس را در تبلت یا گوشی هوشمندتان دانلود و نصب کنید.

اپلیکیشن دراپ‌باکس را در دستگاه موبایلی خود اجرا کرده وارد حساب کاربریتان شوید.

حال از طریق اپلیکیشن دراپ‌باکس نصب شده بر روی گوشی یا تبلت خود به مسیر فایل‌های ذخیره شده در کامپیوترتان مراجعه کنید.

حال باید گزینه‌ با عنوان Export حق که در بخش فوقانی و سمت راست پنجره اپلیکیشن نمایش داده شده را انتخاب کنید.

در این مرحله باید مسیر مورد نظر به منظور دریافت فایل‌های انتخابی را مشخص کنید. این مسیر می‌تواند شامل حافظه داخلی یا رم میکرو اس‌دی دستگاهتان شود.

با انتخاب گزینه Export فرآیند انتقال فایل‌های مورد نظر آغاز می‌شود. منتظر بمانید تا این فایل‌ها به حافظه تبلت یا گوشی هوشمندتان منتقل شوند.

0/5 (0 نقد و بررسی)