نمایندگی تعمیر گوشی سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر ویبره موبایل سونی

یکی از قابلیت های با ارزش گوشی ،ویبره است که کاربران با استفاده از لرزش های دستگاه و بدون استفاده از صدا ،از تماس های دریافتی ،پیام ها و اعلانات باخبر شده و در صورت نیاز پاسخ می دهند.در حالت سایلنت متوجه تماس ها و پیامها و نوتیفیکیشن ها نشده اما ویژگی ویبره بدون صدا کاربر را متوجه ی این گزینه ها می کند.


چنانچه این قابلیت از کار بیفتد باید بلافاصله آن را تعمیر کرد .شناخت سر منشا مشکل و تشخیص ایراد سخت افزاری ویا نرم افزاری از اهمیت ویژه ای بر خوردار است .
در فرآیند عیب‌یابی، به بررسی تنظیمات نرم افزاری مربوط با ویبره ی موبایل و نیز بخش سخت افزاری مرتبط با این قابلیت –یعنی موتور ویبره- می پردازیم .
سه مورد از اشکالات رایج ویبره ی گوشی عبارتند از:
• از کار افتادن ویبره ی گوشی به طور کامل
• قطع و وصل شدن ویبره ی گوشی
• از کار افتادن ویبره ی گوشی بعد ار بروز رسانی

لرزش موبایل از کجا می آید:
لرزش موبایل توسط قطعه ای در گوشی بنام ویبراتور که در زمان زنگ خوردن گوشی ،به طور همزمان شروع به کار کرده و لرزش ایجاد می کند.

موتور ویبره گوشی چیست ؟

یکی از ساده ترین قطعات گوشی که در زمان حرکت موتور ویبره و ایجاد لرزش ،با جابجایی سریع نقطه ی ثقل این قطعه در دستگاه ،لرزش ایجاد شده و ویبره فعال می شود.
 مشکلات سخت افزاری ویبره
تعمیر ویبره گوشی سونی را با بررسی مشکلات سخت افزاری آغاز می کنیم. امکان حل مشکلات سخت افزاری توسط خود کاربر نبوده ؛ چرا که احتمالا نیاز به تعویض موتور ویبره است. تنها کاری که کاربر توان انجام ان را دارد ، استفاده از کد دستوری #۷۳۵۳#* و یا #*۰#* وجود یا عدم وجود مشکلات سخت افزاری را مشخص می کند.
در بخش زیر برخی از نشانه‌های خرابی مرتبط با ویبره موبایل و روش تعمیر آنها را آورده ایم .
• احتمالا نیاز به تعویض موتور ویبره در صورت ضعیف بودن ویبره بوده ،برای اطمینان از این وضعیت بررسی قطعات مسیر ویبره و آی سی درایور انجام شود.
• در صورت ویبره زدن به طور متوالی و خود به خود ، احتمالاً عامل بروز این مشکل در دستگاه آبخوردگی بوده ، برای رفع این اشکال به بررسی برد پرداخته و قطعات آبخورده در روند تعمیر ویبره موبایل سونی، سرویس و یا تعویض می شوند.
• در صورت نقص عملکرد ویبره، نیاز به تعویض کامل موتور ویبره بوده ، چرا که این ایراد به دلیل مشکل خود ویبره بوجود می‌آید.

این مطلب را از دست ندهید   چگونه فایل ها و برنامه ها را از حافظه داخلی گوشی به حافظه جانبی، رم SD card انتقال دهیم؟

 مشکلات نرم افزاری ویبره
با اطمینان از عدم وجود مشکلات سخت افزاری ،باید نوع مشکل ویبره را تشخیص داد.ابتدا از فعال بودن ویبره مطمئن شده ، برای این کار به قسمت تنظیمات setting و سپس sound &vibration شده ، حالت ویبره را off و on کرده ،در بعضی مدل ها نیز لازم به فعال کردن گزینه ی vibrate while ringing است .

 تعمیرات نرم افزاری ویبره موبایل سونی

• ری‌استارت کردن گوشی:

در صورت فعال بودن بخش های مربوط به ویبره و درستی تنظیمان این بخش، با ریستارت کردن گوشی ، مشکل برطرف می شود .
• ریست کردن تنطیمات ویبره:
گاهی بعد از آپدیت های انجا م شده در دستگاه و سیستم عامل آن ، اشکالاتی در بخش‌هایی از گوشی پیش آمده که خرابی ویبره موبایل نیز از جمله آن هاست . جهت رفع اشکال پیش آمده و تعمیر ویبره موبایل سونی، تنظیمات مربوط به این قابلیت را Reset کنید . برای این کار مراحل زیر را
Settings » About device » Software update طی کرده ، معمولا پس از پایان مراحل آپدیت، مشکل ویبره حل خواهد شد .
(بک آپ گیری قبل ار ریستارت کردن فراموش نشود)
• کمک گرفتن از کد دستوری
با شماره گیری کد دستوری #۹۹۰۰#* و اسکرول به سمت پایین و سپس انتخاب low Battery Dump و تغییر حالت آن به ON را انجام دهید.
• پاک کردن کش حافظه سیستم
پاک کردن کش حافظه هم به عنوان راه حلی برای رفع این مشکل پیشنهاد شده ، برای پاک کردن کش حافظه مراحل زیر را طی کنید: گوشی را خاموش کرده ، سپس با فشار همزمان دکمه های پاور، افزایش صدا و Home ( در برخی از مدل ها ممکن است این کلید های ترکیبی کمی متفاوت باشند). حالت ریکاوری گوشی را فعال کنید.
اکنون با فشار دادن کلید کاهش صدا و آمدن به سمت پایین و فشار دادن دکمه ی پاور و انتخاب گزینه Wipe Cache partition و فشار مجدد کلید کم کردن صداو پایین آمدن، گزینه yes را به وسیله ی دکمه ی پاور انتخاب کنید. با صبر چند ثانیه ای کش حافظه سیستم پاک شده و در نهایت گزینه reboot system now را انتخاب کنید.

این مطلب را از دست ندهید   روشن نشدن کامل گوشی سونی

مقالات مرتبط :

تعمیر گوشی سونی

0/5 (0 نقد و بررسی)