نمایندگی تعمیر گوشی سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه انتقال WhatsApp به گوشی چگونه انجام می‌شود؟ اگر یک گوشی سونی هوشمند جدید دریافت کنید و WhatsApp را نصب کنید، چت‌ها و گروه‌های قدیمی شما به‌طور خودکار به گوشی سونی جدید وارد نمی‌شوند. اما با چند مرحله ساده، اطمینان از اینکه همه پیام‌ها، تصاویر و رسانه‌های شما به درستی به دستگاه جدید منتقل می‌شوند، آسان است.

نحوه انتقال WhatsApp به گوشی
نحوه انتقال WhatsApp به گوشی

پشتیبان گیری و بازیابی Google Drive

واتس‌اپ در گوشی سونی‌های هوشمند اندرویدی از Google Drive برای پشتیبان‌گیری خودکار استفاده می‌کند. این موارد به شماره گوشی سونی و حساب Google که در آن ایجاد شده اند مرتبط هستند، بنابراین مهم است که این جزئیات را در نظر داشته باشید. این ویژگی انتقال چت ها را آسان می کند، اما برای جلوگیری از از دست دادن پیام ها، انجام برخی اقدامات ضروری است.

بسته به تنظیمات فعلی، پشتیبان‌گیری ممکن است خاموش شود یا به صورت هفتگی یا ماهانه تنظیم شود، که می‌تواند سابقه چت قدیمی را در Google Drive باقی بگذارد. برای اطمینان از اینکه گوشی سونی جدید شما آخرین پیام‌ها را دارد، یک نسخه پشتیبان دستی را مجبور کنید:

  1. در صفحه اصلی واتس اپ روی دکمه سه نقطه ⋮ ضربه بزنید.
  2. تنظیمات را انتخاب کنید.
  3. روی Chats ضربه بزنید.
  4. به نسخه پشتیبان چت بروید.
  5. روی دکمه BACK UP ضربه بزنید.

مهم: اگر از ویدیوهای شما با استفاده از برنامه‌های دیگر (مانند Google Photos) نسخه پشتیبان تهیه نمی‌شود، به یاد داشته باشید که ابتدا گزینه Include Videos را علامت بزنید، در غیر این صورت، نسخه پشتیبان فقط پیام‌ها و عکس‌ها خواهد داشت.

مراحل انتقال داده های واتس آپ به گوشی با گوگل درایو

اکنون که همه پیام‌های شما از گوشی سونی قدیمی در Google Drive ذخیره شده‌اند، می‌توانید شروع به تنظیم گوشی سونی همراه جدید کنید. اما ابتدا به یاد داشته باشید که همان شماره گوشی سونی/سیم کارت و حساب Google را در دستگاه جدید ثبت کنید. و برای جلوگیری از غافلگیری، توصیه می کنیم به جای داده های گوشی سونی همراه به یک نقطه دسترسی Wi-Fi متصل شوید.

این مطلب را از دست ندهید   کالبیره کردن آسان باتری گوشی سونی

پس از باز کردن واتس اپ برای اولین بار در گوشی سونی هوشمند جدید، برنامه از شما می پرسد که آیا می خواهید پیام ها و رسانه های ذخیره شده در حساب Google را بازیابی کنید یا خیر. تأیید کنید و همه پیام‌ها و فایل‌های دیگر در پس‌زمینه دانلود می‌شوند. بسته به تعداد فایل ها، ممکن است کمی طول بکشد.

نحوه انتقال WhatsApp به گوشی
نحوه انتقال WhatsApp به گوشی

این نکته را به یاد داشته باشید گوشی سونی هم مانند تمام دستگاه‌های هوشمند مدتی بعد استفاده دچار مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری می‌شود. یکی از این مشکلات روشن نشدن گوشی است که معمولاً در اثر داغ شدن بیش از اندازه تلفن همراه یا هنگ کردن آن به وجود آمده و با انجام کارهایی مانند ریست فکتوری یا بازگشت به تنظیمات کارخانه برطرف می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم مقاله « 5 نکته برای روشن نشدن گوشی سونی » را حتماً مطالعه کنید.

پشتیبان گیری دستی از چت ها و بازیابی آنها

اگر ترجیح می‌دهید کارها را به روش قدیمی انجام دهید و یک گوشی سونی اندرویدی دارید، می‌توانید به صورت دستی از تاریخچه چت WhatsApp خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. فقط همین مراحل را برای ایجاد یک نسخه پشتیبان دنبال کنید. همان فایل آپلود شده در Google Drive نیز در حافظه محلی گوشی هوشمند شما ذخیره می شود.

  • فایل منیجر گوشی قدیمی خود را باز کنید.
  • به پوشه WhatsApp بروید.
  • ممکن است در مسیری مانند حافظه داخلی > Android > رسانه > whatsapp ذخیره شود.
  • زیر پوشه Databases را باز کنید.
  • آخرین فایل را انتخاب کنید – معمولاً با نام “db.crypt[number]”.
  • از عملکرد اشتراک گذاری در دستگاه برای کپی کردن فایل در سرویس ذخیره سازی ابری یا ایمیل استفاده کنید.
  • در گوشی جدید، یک پوشه WhatsApp > Databases در حافظه داخلی دستگاه ایجاد کنید.
  • فایل را در پوشه جدید کپی کنید.
این مطلب را از دست ندهید   راه اندازی مجدد Sony Xperia XZ (راه حل)

نحوه انتقال WhatsApp به گوشی با استفاده از کامپیوتر

اگر ترجیح می دهید از رایانه شخصی برای کپی کردن فایل های پشتیبان و انتقال آنها به گوشی سونی جدید استفاده کنید، می توانید این کار را انجام دهید و همین مراحل به شما کمک می کند تا یک نسخه پشتیبان را در رایانه ذخیره کنید.

  • گوشی هوشمند خود را با استفاده از کابل USB به رایانه شخصی متصل کنید.
  • مدیر فایل کامپیوتر را باز کنید و پوشه WhatsApp > Databases را در حافظه داخلی گوشی باز کنید.
  • فایل را با آخرین تاریخ ایجاد در رایانه شخصی خود کپی کنید.
  • WhatsApp را روی گوشی سونی جدید نصب کنید – اما هنوز برنامه را راه اندازی نکنید!
  • گوشی جدید را با استفاده از USB به کامپیوتر وصل کنید.
  • یک پوشه WhatsApp > Databases در حافظه داخلی گوشی جدید ایجاد کنید.
  • فایل را در پوشه جدید کپی کنید.

وقتی برای اولین بار WhatsApp را در گوشی سونی جدید باز می کنید، به یاد داشته باشید که برنامه را با همان شماره گوشی سونی مورد استفاده در دستگاه قدیمی ثبت کنید. پس از تأیید شماره، WhatsApp پشتیبان محلی را جستجو می کند و هنگامی که از شما خواسته شد تا چت های خود را بازیابی کنید، روی RESTORE ضربه بزنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)