نمایندگی تعمیر گوشی سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خراب شدن سوکت شارژ به دلایل متفاوتی از جمله خرابی باتری شارژ و عدم عملکرد درست پریز برق و …. پیش می آید .در اکثر موارد شارژ نشدن درست گوشی مربوط به خرابی سوکت شارژ است که در این مقاله به دلایل و روش های برطرف شدن آن می پردازیم.


علت خراب شدن سوکت شارژ

 

• اتصال شارژر بیگانه به گوشی

اتصال شارژری به غیر از شارژر اختصاصی گوشی باعث بروز خرابی در سوکت شارژ دستگاه می شود.اغلب کاربران زمان اتصال شارژر توجهشان فقط به نوع پورت گوشی بوده ، اهمیتی به شدت جریان ورودی نداده ، عدم تطابق جریان عبوری شارژر مورد استفاده و شارژر اصلی گوشی دلیلی بر آسیب رساندن به سوکت شارژ است.بهترین گزینه استفاده از شارژر اصلی گوشی است

• وصل کردن نامناسب شارژر

صبر و بردباری زمان اتصال شارژر، وصل کردن شارژر در زاویه نامناسب به مرور زمان سوکت شارژ را دچار آسیب می کند. نکته ی مهم ،اتصال نامناسب شارژر در شب ،به دلیل عدم دید کافی بوده ،که در این موارد، کابل‌های شارژی مجهز به نورپردازی مجهز ، توصیه می‌شود.

• رطوبت و گرد و خاک

قرارگیری گوشی در محیط خیس و مرطوب ، باعث زنگ زدگی سوکت شارژ و خرابی سوت شارژ می شود. تماس گرد و غبار یا آشغال با سوکت شارژ ، ورود یک آشغال با سایز بزرگ به سوکت مشکل ساز خواهد شد که برای برطرف کردن این مشکل ، تمیز کاری تنها راه حل است.

علائم خراب شدن سوکت شارژ گوشی

 

بعضی اوقات تشخیص عامل خرابی کمی مبهم است ، خراب شدن سوکت شارژ و باتری متفاوت بوده و با در نظر داشتن موارد زیر می توان به تفاوت ها پی برد.

• شارژ نشدن گوشی

 

زمان خرابی سوکت شارژ گوشی، دستگاه شارژ نشده و یا شارژ کمی می گیرد. اما در صورت وجود مشکل از باتری یا قطعه دیگر ، گوشی شارژ کاملی را نشان داده؛ اما فرآیند شارژ درست نیست. مثلا ، ( در زمان مشکل باتری )، گوشی شارژ کامل را نشان داده ، بعد از چند دقیقه، باتری خالی شده و گوشی خاموش می شود.

• جدا شدن شارژر

تغییر سایز و بزرگ شدن سوکت شارژ سوکت شارژ بعد از استفاده‌های زیاد دلیل رایجی برای عدم اتصال مناسب به دستگاه بوده ،که گاهی باعث جداشدن خودکار شارژر از سوکت می شود.

• قطع و وصل شدن شارژر

گاهی اوقات بعد از اتصال شارژر، صفحه گوشی پی در پی خاموش و روشن شده ،تکرار صدای اعلان اتصال شارژر را داریم ، در صورت سلامت شارژر ، به احتمال زیاد سوکت شارژ گوشی دچار خرابی شده است.

• شارژ شدن در زاویه خاص

اگر عملیات شارژ گوشی تنها با قرار گرفتن شارژر و گوشی در زاویه خاصی انجام شده ،با وجود سلامت شارژر ،باید به سلامت سوکت شارژ شک کرد.

 

روش های تعمیر سوکت شارژ گوشی

بهترین راه مراجعه به تعمیر کاری مجرب و ماهر است .روش های تعمیر سوکت شارژ را در زیر آورده ایم.

• تمیز کردن سوکت شارژ

وجود گرد و خاک عاملی براب خرابی سوکت شارژ است اما نکته مهم در زمان تمیز کردن سوکت ،هدایت نکردن بیشتر گرد و خاک به داخل آن است . استفاده از جاروبرقی برای مکش (با قدرت مناسب)گرد و خاک یا آشغال گیر کرده در سوکت شارژ راهکار خوبی است .

• بالا آوردن زبانه سوکت

یکی از روش‌های متداول تعمیر سوکت شارژ ، بالا آوردن زبانه سوکت است. یکی از موانع اتصال مناسب شارژر با سوکت ،جابجایی زبانه سوکت و به اصطلاح گشاد شدن آن است ، برای برطرف کردن این مشکل با خاموش کردن گوشی و جدا کردن باتری ،و استفاده از چیزی مثل سوزن مخصوص سیم کارت ، زبانه موجود در سوکت شارژ گوشی را به آرامی کمی بالا می آوریم .

• استفاده از شارژر جدید

بعضی اوقات ، خرابی سوکت شارژ باعث خرابی شارژر شده که در این صورت حتی بعد از تعمیر سوکت شارژ گوشی نیز احتمال بروز آسیب وجود دارد. شارزر جدید توانایی برگرداندن سوکت شارژ به حالت اولیه را دارد به شرط آن که شدت جریان ورودی با شارژر هماهنگ باشد.

مقالات مرتبط :

چگونه مشکلات شارژ Sony Xperia XZ خود را برطرف کنیم

0/5 (0 نقد و بررسی)
این مطلب را از دست ندهید   نحوه رفع مشکلات شارژ در Sony Xperia XZ